Har vankat fram och tillbaka vad de första pjäserna skall bli.. Har lutat länge åt oa50 med målet att uppgradera till .Le men har på senare tid styrt tillbaka mina tankar till od11an.. Älskar minimalismen och enkelheten i dessa och på pappret ser det iallafall ut som en alldeles formidabel liten pjäs.. Men jag misstänker att dessa kommer att bli lite basfattiga för min del och går således i funderingarna att bygga en matchande (eller två rättare sagt) passiva subbar till dessa. Med matchande menar jag identisk form och volym..
Innan den riktiga frågeställningen vill jag säga att jag har inte mycket erfarenhet av högtalarbyggen men är hyffsat kunnig på elektronik och lite skrytsam kanske men oerhört händig med trä och byggen därefter. Planen är att väggmontera od11orna och ställa varsin sub rakt under på golv i stereopar. Alltså en under varje od11a.
Nu till fråga.
Vad kan man förvänta sig att få ut i lågfrekvens i en såhär pass liten konstruktion.. Min förhoppning här är att någon kunnig vänlig

Tanken är att driva dessa med ett Primare a30.2.
Mitt lyssningsrum är cirkus 6x5m med låg takhöjd 2.10m.
Jag lyssnar i princip uteslutande på jazz, klassiskt, elektroakustiskt och elektronika.
Hoppas att detta skulle gå att lösa. Det skulle bli en estetisk fullträff OM det går att få ut en väsentligt lägre bas än de 50hz som od11an presterar. Går det med den nätta volymen på 10 liter bygga en sub som lyckas dra ner under 30hz???
mvh johannes