Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Andersh74 skrev:Är inte tanken bakom alla Stigs konstruktioner att de ska fungera väl i normalt möblerade rum? Men vad vet jag, jag har bara som hastigast lyssnat på oa52 och oa58 några få gånger.
Mvh, Anders
RogerGustavsson skrev:Andersh74 skrev:Är inte tanken bakom alla Stigs konstruktioner att de ska fungera väl i normalt möblerade rum? Men vad vet jag, jag har bara som hastigast lyssnat på oa52 och oa58 några få gånger.
Mvh, Anders
Normalt möblerade rum enligt 60- och 70-talsinredning är väldigt långt ifrån de nästan tomma rum du ser på bilder i inredningstidskridter eller huskataloger idag. Heltäckningsmatta var en detalj som Stig förespråkade och det ger en stor skillnad jämfört med ett naket parkettgolv. Överhuvudtaget är mycket möbler en bra utgångspunkt.
Andersh74 skrev:RogerGustavsson skrev:Andersh74 skrev:Är inte tanken bakom alla Stigs konstruktioner att de ska fungera väl i normalt möblerade rum? Men vad vet jag, jag har bara som hastigast lyssnat på oa52 och oa58 några få gånger.
Mvh, Anders
Normalt möblerade rum enligt 60- och 70-talsinredning är väldigt långt ifrån de nästan tomma rum du ser på bilder i inredningstidskridter eller huskataloger idag. Heltäckningsmatta var en detalj som Stig förespråkade och det ger en stor skillnad jämfört med ett naket parkettgolv. Överhuvudtaget är mycket möbler en bra utgångspunkt.
Det är inte mitt fel att folk möblerar sina hem som rättspsykiatriska kliniker nu för tiden. Jag är snickare och har byggt många sterila hem där plattvn står i centrum och det inte finns en enda bokhylla. Dessutom vill många ha matos i sofforna av någon anledning trots att dom knappt lagar mat. Jag förstår vad du menar. Ursäkta ämnesflykten och mitt sporadiska utlopp för subjektiva åsikter.![]()
Mvh, Anders
Det är inte mitt fel att folk möblerar sina hem som rättspsykiatriska kliniker nu för tiden. Jag är snickare och har byggt många sterila hem där plattvn står i centrum och det inte finns en enda bokhylla. Dessutom vill många ha matos i sofforna av någon anledning trots att dom knappt lagar mat. Jag förstår vad du menar. Ursäkta ämnesflykten och mitt sporadiska utlopp för subjektiva åsikter.
Mvh, Anders
robotno skrev:@Peter, Hur tycker du OA50.LE står sig rent kvalitetsmässigt i ljudet emot 51.2-52.2 (antar att Stigs moddar heter så)
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster