FBK skrev:eljulio skrev:shifts skrev:Många tycker däremot att 5000 kr är en hutlös summa.
Så är det ju faktiskt. När jag nämnde för grannen att mina beggade PMC gick lös på 7 500 kronor flämtade hon bara till. En astronomisk summa för ett par högtalare...
Men för en TV går det nog bra...

5000kr en hutlös summa,konstigt att ljudpryttlar aldrig får kosta något. Kläder är okej att betala dyrt för, liksom cykel, bil osv. och sedan har vi segelbåtar.... där har vi en kostnad som är enorm per timme som den används och Hifi & Musik är rena rean och billig hobby per timme i jämförelse.
Alla köper definitivt inte dyra kläder och cykel/bil kanske snarare räknas till måsten snarare än nöjen. Segelbåtsägare känner jag till (känner gör jag säkert, men vet inte om någon) så här många = 0. Det är väl tv som jag ser folk låter kosta pengar, men det är å andra sidan något de flesta använder dagligen, så det kan jag förstå.
Av dessa människor jag specifikt tänker på ovan, från min umgängeskrets, tycker många att 5000 kr är sanslöst mycket pengar att spendera oavkortat på hifi. Ofta blir jag tillfrågad att försöka hitta något bra åt dem, men när jag säger att det blir svårt under 5000 kr blir de flesta direkt ointresserade.