Det var inte så att den mer generella preamptråden med fjärrkontroll inspirerat mig till detta "bygge". Tvärtom - jag hade den på G sedan i vintras när jag satt i ena dotterns lägenhet i Chicago och hade lite småtråkigt. Beställde en del kuliga saker från den kinesiska varianten av eBay - Aliexpress.
FEL! Jag beställde prylarna redan i oktober.
Själva förstärkaren som baseras på PGA2311 beställdes i byggsatsform, dvs ett mönsterkort, displej med uP som styr det mesta:
Crystal PGA2311 Sound Volume Remote Control Preamplifier Audio Board Module For DIY
Från samma firma kom en fin alulåda med hål som passade det mesta:
New Version aluminum Case for PGA2311 CS3310 Preamp.
Det som fattades och gjorde mig lite irriterad var ingångskontakterna (och utgångskontakterna. Nu har jag fått hem en påse med kontakter från DealExtreme och utgångskontakter kom nog från Electrokit. Nätrafon kom också därifrån.
När jag sedan fått ihop allt noterades en hel del problem med det mesta, preampen funkade inte och displejen flibbrade (glappus infarnalis??). Jag ledsnade ordentligt och raskt är vi framme den där dagen (2 jan) i Chicago. Jag beställer massa kul saker OCH ett nytt kort
PGA2311 Remote Audio Preamp kit DIY.
Det här kortet var på drift ett bratag, 2 månader, innan det dök upp och när jag nu igår och idag fick det och en ny transformator på plats funkade allt som ett rinnande rönnbärsträd. Fjärren hittade jag precis nu också.