tvett skrev:Jag ifrågasatte inte din subjektiva upplevelse, jag ifrågasatte att du avskrev placebo med argumentet att du lyssnade flera gånger.
Det låter helt klart bättre vid långlyssning med de nätdelar jag föredrog, även vid korta omkopplingar hörs en skillnad. Ingen placebo alltså.
Men jag har ingen aning hur det mäter, om det är bättre eller sämre. Bara vad jag föredrar, och vad som får mig att uppskatta musiken bättre.
Förväntningarna från min sida var höga på den dyra LDO: n lt1085, man har ju läst så mycket positivt om denna. Men ljudet lät sämre än lm317 ( subjektivt, med den anläggning jag har ) .
Hade allting handlat om placebo hade jag väl gillat lt1085 mest, inte sant ?
Jag blev klart besviken då det lät sämre med denna dyra regulator än med den billiga. Det hade jag inte förväntat mig. Inte heller att switchad originalnätdel till duet skulle vara bättre än en bra linjär nätdel. Jag har ju läst på nätet att det är så många som upplever förbättringar med bättre linjära nätdelar till squeezeboxarna. Det stämmer inte i SB duets fall.
Argon dac1 med voltcraft och lm 317 låter nu subjektivt bättre än squeezebox duets inbyggda DA. Det är jag nöjd med.