Moderator: Redaktörer
KorkSniff skrev:Vinylcalle skrev:adagio skrev:Ang priser, målsättning från början var så bra till så lågt pris som möjligt för mig själv. Vartefter arbetet fortskred blev både material och krav på utseende högre och högre. När beslutet fattades att efter så många possitiva utlåtanden att göra detta kommersiellt måste man räkna på ett helt annat sätt. Material är blott en liten del av priset, arbetstid, sociala avgifter, avsättning till pension, inkomstskatt, vinstskatt, marknadsföring (mässor mm) kommande andelar till återförsäljare, underleverantörer ev anställda och förpackningar.
Välkommen till hifibranschen.
Inte helt ovanligt så räknar en del människor så här, lite metall 100 kr, lite tyg 20 kr sen har han säkert en lön på 150 kr/tim.
Då borde en kabel kosta 300 kr men den jäveln stoppar alltså 5700 kr i fickan.
Hur som helst önskar jag dig lycka till.
MvH Carl
Håller med. Å andra sidan får du en 46" tv av schysst kvalitet
För dom pengarna. En handbyggd tv skulle å andra sidan kanske kosta 30 miljoner. Prisvärd på sitt sätt!
adagio skrev:Man bör vara ödmjuk för jorden har varit platt, solen har snurrat runt jorden och människor skulle koka om dom färdades snabbare än 100kmh allt enligt rådande koncensus bland riktiga vetenskapsmän allt annat var trolleri, irrläror och dumheter.
Kaha skrev:Enligt hemsidan ger elsladden 'Black Diamond' "ett enormt lyft i dynamiken".
I så fall vore det nog bra att publicera lite mätningar på det (dynamik är lätt att mäta).
Om det inte finns några sådana mätningar så riskera ni att skeptikerna fortsätter vara skeptiska och kanske till och med tror att ni bara snackar skit.
KorkSniff skrev:Eller varför inte bli den första kabeltillverkaren som säger:
"Looks just right, Got the right feel, sounds just the same!"

adagio skrev:Jag anser att en bagare eller kock inte behöver förstå högre fysik och kemi för att baka gott bröd eller laga mat.
dålig jämförelse. Handlar väl snarare om en bagare som provar 10 sorters olika jäst och kommer fram till att en sort ger betydligt godare bröd. Inte kräver man bagaren på en redogörelse för den exakta kemiska processen när ingredienser blir till bröd??Conan skrev:adagio skrev:Jag anser att en bagare eller kock inte behöver förstå högre fysik och kemi för att baka gott bröd eller laga mat.
Men vad skulle du säga om en bagare som laborerar med olika nätkablar till stavmixern för att "optimera" sina bullar..?
adagio skrev:Jag tweakad inte min lödstation med annat än olika och nya spetsar.
Dock ska jag vid tillfälle köpa en weller!
flathead skrev:Måste man ha weller......
Mats skrev:dålig jämförelse. Handlar väl snarare om en bagare som provar 10 sorters olika jäst och kommer fram till att en sort ger betydligt godare bröd. Inte kräver man bagaren på en redogörelse för den exakta kemiska processen när ingredienser blir till bröd??
Nej, men man bör dock ha en med termostat för rätt temp till det tenn man använder; bly, blyfritt eller silver.flathead skrev:Måste man ha weller......
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster