Moderator: Redaktörer
Okej, jag får tacka så mycket för hjälpentvett skrev:Ja, det var lite udda, är filtren så flacka att delningsfrekvenserna måste överlappa på det sättet? Det är ju en fördel med miniDSP, man kan få branta filter. Tyvärr kan du inte dra nytta av det med en 1912.
Men du har iaf 1 kanal sub ut. Du har stereoförstärkare.
Du kan välja att Y-splitta signalen innan DSP och köra två kanaler igenom DSPn, då kan du justera balansern mellan de två lådorna där. Eller så skickar du 1 kanal genom DSP och Y-splittar innan slutsteget. Då tappar du möjligheten att balansera mellan lådorna. Men ditt slutsteg har ingångsrattar så det spelar ingen roll egentligen hur du väljer att koppla. Inställningarna du gör för en kanal i eq kan lätt kopieras till den andra kanalen med advanced-plugins, om du väljer att köra två kanaler igen DSPn.
Vill du ha mer hjälp med din setup, skapa en medlemstråd så kan man ta det där.
doglas2009 skrev:Hmm, nu är jag inte riktigt medtvett skrev:Ok, då är det bästa att ta advanced plugin, "2.1" verkar ha möjlighet att summera två kanaler till mono ut, men du ska bara köra en kanal rakt igenom? Köp 2.1 oavsett så har du alla möjligheter du behöver.
Skillnaden på A och B är att B klarar högre inspänningar.![]()
Jag använder båda kanalerna på mitt Ep4000.
Vad menas med inspänningar?![]()
Orkar du länka till den du menade, så det inte blir några missuppfattningar...
http://www.minidsp.com/onlinestore/brow ... box?sef=hc
Nu är jag helt plötsligt jätteintemedtvett skrev:doglas2009 har varken en receiver med preout eller mainin, så att använda miniDSP är ute ur bilden just nu.
Då han verkar kunna välja olika delningsfrekvens för sub och toppar så kan han med fördel välja en onödigt hög delning för basarna i receivern och dela exaktare mot topparna med miniDSP.
miniDSP kommer dock vara en toppengrej att ha sen när du skaffar ett "riktigt" delat system, med försteg och separata slutsteg doglas2009.
doglas2009 skrev:Nu är jag helt plötsligt jätteintemedtvett skrev:doglas2009 har varken en receiver med preout eller mainin, så att använda miniDSP är ute ur bilden just nu.
Då han verkar kunna välja olika delningsfrekvens för sub och toppar så kan han med fördel välja en onödigt hög delning för basarna i receivern och dela exaktare mot topparna med miniDSP.
miniDSP kommer dock vara en toppengrej att ha sen när du skaffar ett "riktigt" delat system, med försteg och separata slutsteg doglas2009.![]()
Vad menar du med att "använda miniDSP är ute ur bilden?
Jag har väl fortfarande nytta av den på så sätt att jag kan boosta basen, just nu har jag ju inte någon vidare djupbas med mina slutna lådor...
Anledningen till den höga delningen är att mina "frontar" har ett klent 5,25" "baselement, och att jag då tycker det ger lite mer tryck med högre delning.
doglas2009 skrev:Nu är jag helt plötsligt jätteintemedtvett skrev:doglas2009 har varken en receiver med preout eller mainin, så att använda miniDSP är ute ur bilden just nu.
miniDSP kommer dock vara en toppengrej att ha sen när du skaffar ett "riktigt" delat system, med försteg och separata slutsteg doglas2009.![]()
Jag har väl fortfarande nytta av den på så sätt att jag kan boosta basen, just nu har jag ju inte någon vidare djupbas med mina slutna lådor...
Anledningen till den höga delningen är att mina "frontar" har ett klent 5,25" "baselement, och att jag då tycker det ger lite mer tryck med högre delning.
Peew, då är jag medtvett skrev:doglas2009 skrev:Nu är jag helt plötsligt jätteintemedtvett skrev:doglas2009 har varken en receiver med preout eller mainin, så att använda miniDSP är ute ur bilden just nu.
Mitt svar var till Richard, så jag missade att skriva "...använda miniDSP till delning till toppar.." Ursäkta, har förtydligat.
miniDSPn blir toppen för att kompensera dina slutna basar.
tvett skrev:doglas2009 har varken en receiver med preout eller mainin, så att använda miniDSP för delningen av toppar är ute ur bilden just nu.
miniDSP kommer dock vara en toppengrej att ha sen när du skaffar ett "riktigt" delat system, med försteg och separata slutsteg doglas2009.
doglas2009 skrev:Till er som beställt från MiniDSP:s hemsida; Hur lång tid får man räkna med innan man har paketet hemma?
Tack för svaretadzer skrev:doglas2009 skrev:Till er som beställt från MiniDSP:s hemsida; Hur lång tid får man räkna med innan man har paketet hemma?
Tog ca en arbetsvecka för mig.
Okej, tack för svaret!Trepip skrev:Tog en vecka för mig med men då ingick några dagar nyårsfirande i Shanghai. Så oddsen är goda att du får din inom en vecka.
Lycka till!
Höm...UrSv skrev:Det är din plugin som är programmet. Har du köpt en plugin har du programmet annars inte.
doglas2009 skrev:Höm...UrSv skrev:Det är din plugin som är programmet. Har du köpt en plugin har du programmet annars inte.
Det är denna jag har beställt http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... b?sef=hcfp
Betyder det att jag har programmet när jag kopplar in MiniDSP:n eller inte?
Ahaaa, det kände inte jag till, jag trodde som sagt att man skulle få det när man köpte själva dsp:n...DL skrev:doglas2009 skrev:Höm...UrSv skrev:Det är din plugin som är programmet. Har du köpt en plugin har du programmet annars inte.
Det är denna jag har beställt http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... b?sef=hcfp
Betyder det att jag har programmet när jag kopplar in MiniDSP:n eller inte?
Du har beställt det som står listat under "What's in the box", dvs ingen mjukvara. Den beställes separat här: http://www.minidsp.com/onlinestore/brow ... rms?sef=hc
Det enda jag har beställt hitintills är http://www.minidsp.com/onlinestore/deta ... b?sef=hcfptvett skrev:Du vet att programmet funkar genom att programmet funkar![]()
Vilken plugin/program beställde du?
Okej, tack för hjälpenUrSv skrev:Om det funkar så funkar det dvs om det inte funkar så får du reda på att det inte funkar
Du får tillgång till nedladdningen på ditt konto inom nån timme normalt.
doglas2009 skrev:Men hur vet jag om det är kompatibelt med den "lådan" jag har beställt?
doglas2009 skrev:Nu har jag sedan några dagar fått hem min MiniDSP, programmet jag hade fungerade![]()
Dock är det inte så smidigt som jag hade räknat med att ställa in allt.
Det blir VÄLDIGT låg volym på basen, går det på något sätt att höja gainen i MiniDSP:n?
Känner ni till någon "how to" när det gäller MiniDSP? Kanske skulle bli lite lättare då...
Behringer EP4000- "out 1 och 2" på minidsp:n och "In 1 och 2" på minidsp:n till Pre-Out sub Denon AVR 1912.Fackamato skrev:doglas2009 skrev:Nu har jag sedan några dagar fått hem min MiniDSP, programmet jag hade fungerade![]()
Det blir VÄLDIGT låg volym på basen, går det på något sätt att höja gainen i MiniDSP:n?
Känner ni till någon "how to" när det gäller MiniDSP? Kanske skulle bli lite lättare då...
Hur har du kopplat?
doglas2009 skrev:Behringer EP4000- "out 1 och 2" på minidsp:n och "In 1 och 2" på minidsp:n till Pre-Out sub Denon AVR 1912.Fackamato skrev:doglas2009 skrev:Nu har jag sedan några dagar fått hem min MiniDSP, programmet jag hade fungerade![]()
Hur har du kopplat?
Jag testade tvärt om men då kom det inget ljud alls, så antar att det är rätt kopplat.
Men även att jag har höjt gainen på slutsteget mycket så är det väldigt låg volym på basen...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 244 gäster