Nattlorden skrev:Harryup skrev:Möjligen viktigare, men absolut inte utslagsgivande.
Hur stor signifikans behöver du? Att inte 9/10 klarar sig genom nålsögat? 99/100? 999/1000?
Efter att ha haft tillgång till en riktigt bra skivspelare och digitaliserat signalen och sedan kört in den på en digitalingång via ett antal A/D'ar så måste jag säga att jag absolut inte skulle svälja en F/E test av en CD med bränning av CD etc. D/A verkar vara otroligt mycket mer lätt att bygga. En förstärkare skulle jag aldrig köpa för 25.000 för att någon annan har lyssnat på den på andra högtalare än mina egna. Så jag ser F/E lyssning som ett tips eller hjälpmedel att välja ut en apparat. Köpte ett par 208:or för lite drygt 4000 st eftersom det var ett bra pris, men för annars så vill jag hellre lyssna öppet eller blindtesta själv. Sen kanske jag gillar det som kommer ur en 1095 ändå, men skulle du kunna köpa en olyssnad för så mycket pengar?
Har blindtestat 668 gentemot flera CD spelare samtidigt (Meridian, 868, AudioNet och något mer) och jag tycker fortfarande att den är för ljus. Sen kan den vara bra för pengarna och skillanderna var inte stora men för ljus totalt sett. Så om jag behöver högre säkerhet än 99 av 100? Är helt ointresserad av vilken signifikans man får fram i en F/E lyssning då jag inte kan tänka mig att det är det enda rätta sättet att välja ut en apparat på.