Hmm, jag har nu inte MiniDSP:n framför mig. Men du menar alltså att jag har kopplat fel...?boom skrev:doglas2009 skrev:Behringer EP4000- "out 1 och 2" på minidsp:n och "In 1 och 2" på minidsp:n till Pre-Out sub Denon AVR 1912.Fackamato skrev:doglas2009 skrev:Nu har jag sedan några dagar fått hem min MiniDSP, programmet jag hade fungerade![]()
Dock är det inte så smidigt som jag hade räknat med att ställa in allt.
Det blir VÄLDIGT låg volym på basen, går det på något sätt att höja gainen i MiniDSP:n?
Känner ni till någon "how to" när det gäller MiniDSP? Kanske skulle bli lite lättare då...
Hur har du kopplat?
Jag testade tvärt om men då kom det inget ljud alls, så antar att det är rätt kopplat.
Men även att jag har höjt gainen på slutsteget mycket så är det väldigt låg volym på basen...
Om du bara skall använda den som sub eq så skall du koppla sub out till kanal 1 in på dsp och sedan out 2 till bheringer .
Det är inte omöjligt alls att det är fel... När man trycker på "input gain" i DSP-programmet så kommer det ju upp "mätare", jag har fått för mig att dom ska röra sig när man spelar något, men det gör dom inte för mig...