ThePreTor1aN skrev:low-fi låter fruktansvärt
Inte alltid. Jag har en del inspelningar som uppenbarligen är gjorda i någons vardagsrum. Även om ljudet är lite burkigt och allmänt kass så är det ändå en livekänsla i det hela och det svänger fint.
/ B
Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:...Sniklösning:
Eller så gör du helt enkelt som så att du vid finlyssning stänger ventilerna helt, och sedan öppnar upp dem.
Johan_Lindroos skrev:Att ljudisolera ventiler är svårt att som glad amatör göra en bra lösning. De kan tendera till att bromsa luftflödet. Och luft vill man ju ha, men kanske inte ljudet. Jag råder då att välja ventilationsdon som är "färdiga" som har en ljudisolernade funktion. T.ex "Fresh" har ventiler som är ljudisolerande.
Sniklösning:
Eller så gör du helt enkelt som så att du vid finlyssning stänger ventilerna helt, och sedan öppnar upp dem.
JB skrev:ThePreTor1aN skrev:low-fi låter fruktansvärt
Mmm förutom att 95% av all musik från -00 och framåt (utan EQ) låter bättre i en billig kina-anläggning än en dyr neutral anläggning...
Men vissa här verkar ju inte hålla med om det av någon anledning, själv tycker jag att det är ganska självklart eftersom all musik idag mixas för att låta så bra som möjligt på billiga skitanläggningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster