Strmbrg skrev:Almen skrev:Flint skrev:Folk får spela hur högt dom vill bara dom inte stör mig.
Så ämabelt. Vi är så glada.
Ämabelt var ett för mig nytt ord.
Känns som att det kan bli användbart.
Typiskt korsordsord.
Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Almen skrev:Flint skrev:Folk får spela hur högt dom vill bara dom inte stör mig.
Så ämabelt. Vi är så glada.
Ämabelt var ett för mig nytt ord.
Känns som att det kan bli användbart.
Stiger det inte mer än 8 meter i höjdled så är det lugntErikAndersson skrev:MagnusÖstberg skrev:Har ett utanför Sävar om det är intressant, ligger precis i anslutning till Umeå Älv.ErikAndersson skrev:Magnus: Kan du tipsa mig var jag kan köpa det torpet? Jag misstänker att beloppet för The Dream endast räcker till en redskapsbod samt i bästa fall ett torrdass.
Bara höra av sig. Det finns vatten indraget och en riktig toalett
Bör vara ett intressant objekt till det låga priset. Men älvarna där uppe kan bli strida med översvämmningar som följd har jag hört.
MagnusÖstberg skrev:Har ett utanför Sävar om det är intressant, ligger precis i anslutning till Umeå Älv.ErikAndersson skrev:MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:Vanan att spela "högt" är förstås bara av godo eftersom det sätter sprätt på en massa trökiga pengar för den invande. Prislappen på högspelande prylar växer med kvadratisk logaritm för varje dB i ljudhöjd det motsvarar och det är förstås bra för tillverkarna oavsett de är av hobby- eller proffstyp. Vive la hajpläj, MagnusÖstberg.
Vad kostar "The Dream" och hur mycket effekt ger den?
Man kan nog få med mitt torp och en anläggning som kan spela riktigt starkt för den pengen.
Jag ser inget samband mellan möjligheten att spela starkt och hög prislapp
Magnus: Kan du tipsa mig var jag kan köpa det torpet? Jag misstänker att beloppet för The Dream endast räcker till en redskapsbod samt i bästa fall ett torrdass.
Bara höra av sig. Det finns vatten indraget och en riktig toalett
tvett skrev:Det är Brännbollsyran i Umeå helgen, folk spelar högt, HÖGT, och detssutom STARKT. Det är just det att de har inte system som klarar spela starkt så det låter mest skrik.
Varför är höga ljudnivåer så intimt kopplat till festlig stämning? Är det den bedövande alkoholen som tarvar det?
tvett skrev:Att spela högt och starkt är samma sak för de flesta, men här på faktiskt så får man vara nog att skriva starkt så ingen skämtar om att det vore höga frekvenser man spelar.
Mitt andra ligger därIngOehman skrev:Där ligger väl inte ditt torp?
Vh, iö
Flint skrev:tvett skrev:Att spela högt och starkt är samma sak för de flesta, men här på faktiskt så får man vara nog att skriva starkt så ingen skämtar om att det vore höga frekvenser man spelar.
Äh, klarar nomenklatörerna av särskrivning så klarar dom nog av att förstå vad "att spela högt" betyder. Lite verbal jämställdhet och tolerans får det nog lov att vara även på ett hififorum..
ErikAndersson skrev:Flint skrev:tvett skrev:Att spela högt och starkt är samma sak för de flesta, men här på faktiskt så får man vara nog att skriva starkt så ingen skämtar om att det vore höga frekvenser man spelar.
Äh, klarar nomenklatörerna av särskrivning så klarar dom nog av att förstå vad "att spela högt" betyder. Lite verbal jämställdhet och tolerans får det nog lov att vara även på ett hififorum..
Heter det inte nomenklaturerna? Eller har jag fel?
Strmbrg skrev:Jag har nämnt det tidigare i denna tråd. Det är lite intressant att jag inte har krav på höga ljudtryck numera.
Hm, högt ljudtryck är ju bara en METOD ju.
En metod för att åstadkomma något.
-Vad är det då för "något" som skall åstadkommas, kan man ju kanske fråga sig.
Flint skrev:Strmbrg skrev:Jag har nämnt det tidigare i denna tråd. Det är lite intressant att jag inte har krav på höga ljudtryck numera.
Hm, högt ljudtryck är ju bara en METOD ju.
En metod för att åstadkomma något.
-Vad är det då för "något" som skall åstadkommas, kan man ju kanske fråga sig.
Lätt. Du har helt enkelt mognat och blivit vuxen trots MagnusÖstbergs ivriga protester.
Flint skrev:Jag tycker att det är befriande att reagera så. Skönt att slippa det invanda hifi-kravet och bara lyssna på det som låter. Klart att det som låter bör vara godkänt för det så att man kan koppla av utan att bli förbannad på något som stör en men när man väl har fått till det så pass att man glömmer tekniken så är det ju bara att använda prylarna som vilket "verktyg" som helst sen. Det är befriande och kravlöst.
Flint skrev:Jag hoppas att det inte var ja som skrev så för det strider mot min uppfattning som är att det finns fler sätt än ett att bedöma och värdera både musiklyssning och utrustningen på.
Strmbrg skrev:Flint skrev:Jag hoppas att det inte var ja som skrev så för det strider mot min uppfattning som är att det finns fler sätt än ett att bedöma och värdera både musiklyssning och utrustningen på.
Nä, det tror ja'nte att det var.
Men skit i det - egentligen.
Ty, för min del så är både metoder och mot-väggen-ställanden hyfsat lågprioriterade företeelser.
Flint skrev:tvett skrev:Att spela högt och starkt är samma sak för de flesta, men här på faktiskt så får man vara nog att skriva starkt så ingen skämtar om att det vore höga frekvenser man spelar.
MagnusÖstberg skrev:Fan, jag måste nog ha en grillkväll med herr Flint i sommar!
IngOehman skrev:Vad togs du in för - grillchock?
Vh, iö
MagnusÖstberg skrev:Strmbrg skrev:Flint skrev:Jag hoppas att det inte var ja som skrev så för det strider mot min uppfattning som är att det finns fler sätt än ett att bedöma och värdera både musiklyssning och utrustningen på.
Nä, det tror ja'nte att det var.
Men skit i det - egentligen.
Ty, för min del så är både metoder och mot-väggen-ställanden hyfsat lågprioriterade företeelser.
Ditt liv är uselt innan du kan uppleva en livekonsert med Deep Purple på konsertnivåer på din båt. Fattar du väl!
Du är mer mogen än en tomat som plockas och hackas ner i en sallad på ön SamosStrmbrg skrev:[
Nej, det fattar ja'nte. Å det känns rätt bra.
Nattlorden skrev:Lagom kan vara starkt i absoluta termer. Lagom är alltid lagom. Lagom för AC/DC live är starkt, det låter inte rätt annars.
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Fan, jag måste nog ha en grillkväll med herr Flint i sommar!
Var då. Vem av oss har närmast till stans värsta akuta fältsjukhus?
Jag tränade på mitt husets sjukhus i höstas och vet med säkerhet hur man checkar in nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster