Richard skrev:Jag vill INTE att du ska lägga ned. Varför ska du göra det ? Jag tycker inte att du någonsin gått över någon gräns och varit oförskämd i ditt diskuterande. Tvärtom har du nästan alltid diskuterat sakfrågor, inte person. Det uppskattas verkligen.
Jag vill inte att du ska tolka mina inlägg som att du är inne på fel spår. Tvärtom så uppmuntrar jag ( till skillnad från magnusöstberg) att du både tänker och lyssnar själv.
Hifi är inte hela världen, däremot kan det bli väldigt dyrt om man följer dogmer och manifest som kostar skjortan. Vill du betala vad det kostar så " go ahead" . Hifi är en hobby och detta är ett diskussionsforum. Tolka in vad du vill i detta.
Kritiskt tänkande är väldigt bra, det tror jag vi är helt överens om.
Du har PM.
För att jag tycker det är tröttsamt när du antar att jag inte tänker kritiskt för att vi har skilja åsikter och när du bestämt säger att "ingen flerkanalsförstärkare duger" osv..
Det är en sak att föredra något och rekommendera detta, men på detta aggresiva och bestämda sätt som du framför dina subjektiva intryck som om de vore lag och sanning uppskattar inte jag.
Jag håller med Magnus i det mesta han skrivit i denna tråd. Jag försöker dock vara mer pedagogisk i min kritik.
Och vad menar du med " Vill du betala vad det kostar så " go ahead. Jag har ju inte alls en speciellt dyr rigg. Jag har byggt delar av riggen själv, använder vanliga elkablar osv. Jag skulle aldrig betala för ett märke eller för att någon annan säger att det är bra. Om jag inte vet att de är bra så köper jag de inte oavsett vad någon annan säger. Ändå insinuerar du att jag är okritisk?
Samt det upprepande uttrycken om "Det är endast på faktiskt som folk är så okritiska/dumma/okunniga/felande alla andra forum säger folk helt annorlunda".
Om det är så tråkigt här och ingen håller med dig så varför måste du omvända alla? Och är verkligen majoritetstro så mycket bättre?
Jag vet inte om det är medvetet eller ej, men du framstår som väldigt arrogant och okunnig när du proklamerar att" si och så är det för det anser jag!" utan någon som helst tekniskt eller vetenskaplig uppbackning på dina påståenden.
Det är så jag upplever det iaf.
Oavsett så har jag satt mitt gällande tråden och nu är vi väldigt OT. Jag anser att rätt flerkanalsförsätrkare duger mer än väl. Om du har andra erfarenheter så är det ok, men snälla påstå inte att vi som inte håller med dig har fel bara för det.