mike34 skrev:Jax skrev:Mayro skrev:Dimitri.
Jag hade gärna ställt upp. Men tyvärr går det inte att "testa" kablar på det sätt som LTS osv föreskriver...
DET är problemet....
Jag har sååå många ggr försökt att föra fram detta i olika sammanhang med negativt resultat tyvärr...
Jag har aldrig sett någon föreskrift från LTS om hur kablar ska testas.
Då tycker jag att Mayro ska få ta fram en. Medlem eller ej. Så det blir riktigt menar jag.
ok. kan gå med på att namnet blir "fel. dvs att säga LTStesta...
Men alla ggr jag hört eller läst om testa så har det handlat om en kabel som byts osv...
Och så går det inte testa så... "testa" för mig är ett jobb som tar veckor av intrimmande osv.. Och att i skrift här ta hela grejen blir väldigt svårt. Dessutom så har inte jag idag hela kjedjor av kablar. Ända från närkablar till högtalarkablar...Har sålt allt för att få ihop dom kronor som mitt nya högtalarinköp kostade...
Dyliga jämförelser låter sig inte göras med andra ord...tyvärr..
Men men... Erkänner jag använde fel ord i alla fall..
Men att jag alltid ställer upp på att visa VAD kablar kan göra kan ni lita på.. Såvida ni inte har en anläggning som johan Lindroos. Där det går åt flera hundra kablar som det ser ut..( Hej hej johanL...

)
Tyvärr mekar vi för fullt. Så har inte tid att sitta här. Kan endast titta in lite till o från..