Richard skrev:
Med risk för att göra pappabas upprörd, MIN erfarenhet är att det går mycket lättare att få till integreringen toppar/ subbasar om dessa står stabilt stilla. Även på ett helt ljuddött och bastant betonggolv.*
En enda gummifot under en av basarna och det blir genast svårare att höra basen artikulerad. Detta är min subjektiva uppfattning.
*(Fixar jag detta så behövs ofta heller inte någon extra dämpning av rummet, enligt min mening.)
Ja labba du med det

Själv så gjorde det väldigt stor skillnad när jag fått till delningen och nivåskillnaden mellan bas och toppar. Har en besvärlig resonans i rummet med beroende på att vissa rumsdimensioner sammanfaller.
När det gäller placering så finns det många olika strategier som man kan utgå ifrån. Men då väggar är olika beskaffade och dämpar olika (i basområdet) så finns inte väggen alltid akustiskt där den finns fysiskt så att säga.
Mitt nästa steg är att få ihop två moduler till som jag kan experimentera mer fritt med avseende på placeringen.
Men det är definitivt inget måste att ha basmoduler, man kan njuta av musik ändå. Det är bara kul att kunna poppa på lite
Även vid ganska låg volym tycker jag musiken får lite mer fysisk upplevelse med basmoduler. Vissa spekulerar i undertoner osv. Jag har ingen aning.
Mina står stabilt som attan på SD-gummin. Till min och grannarnas glädje! Mitt golv är rätt svajjigt.....