Moderator: Redaktörer
single_malt skrev:Kravet att elementen måste vara matchade finns väl oavsett serie- eller parallellkoppling?
Flint skrev:IngOehman skrev:Jag kan konstruera en på några minuter. Men kanske har du rätt i att jag
aldrig kommer att göra det.
Vh, iö
Du kan inte konstruera något som är 100% felfritt eller förlustfritt.
IngOehman skrev:Oavsett vilket så finns det faktiskt poänger att vinna på att inte bara göra en
sådan enkel nätdel med negativ utimpedans (vilket är hur lätt som helst att
åstadkomma) utan att skapa en nätdel som är både switchad och trackande
och vars matningsspänning styrs av en valfri kombination av insignal och ut-
strömmen. (Den senare ger negativ utimpedans.)
En sådan kan man dimensionera väldigt fritt och se till så att verkningsgraden
för förstärkaren stiger påtagligt - samtidigt som förstärkaren kan lastas mycket hårt utan att förlora spänning.
adzer skrev:Att ha kunskapen att komma på lösningar som du inte kunde tänkta dig är inte att fuska.
Utan fördefinierade regler och/eller tillvägagångssätt så kan man per definition inte fuska.
OBS. jag säger inte på något sätt att Ingvar alltid har rätt, men i detta fall hade han uppenbarligen en lösning för att stödja sitt påstående.
Flint skrev:adzer skrev:Att ha kunskapen att komma på lösningar som du inte kunde tänkta dig är inte att fuska.
Utan fördefinierade regler och/eller tillvägagångssätt så kan man per definition inte fuska.
OBS. jag säger inte på något sätt att Ingvar alltid har rätt, men i detta fall hade han uppenbarligen en lösning för att stödja sitt påstående.
Ingvar har inte kommit på tekniken med inerterat ri. Den fanns innan han ens var född. Han vill bara låta som om han har uppfunnit och förstått allt. Förkortat fulretorik. Vad ni går på är förstås upp till er själva. Det har ni förstås rätt till.
Flint skrev:Det är du som antyder att "han har en lösning". Lösningen har funnits länge.
adzer skrev:Flint skrev:Det är du som antyder att "han har en lösning". Lösningen har funnits länge.
Ok vad i den meningen får dig att tro att han måste ha kommit på lösningen själv bara för att han har kännedom om den?
Flint skrev:adzer skrev:Flint skrev:Det är du som antyder att "han har en lösning". Lösningen har funnits länge.
Ok vad i den meningen får dig att tro att han måste ha kommit på lösningen själv bara för att han har kännedom om den?
Hans sätt att uttrycka sig. Du gick säkert på det.
adzer skrev:Flint skrev:adzer skrev:Flint skrev:Det är du som antyder att "han har en lösning". Lösningen har funnits länge.
Hans sätt att uttrycka sig. Du gick säkert på det.
Nej det gjorde jag inte. Jag förstod precis att Ingvar hade kunskapen om något. Att han skulle kommit på det själv antyddes ingenstans.
Nu sysslar du själv med fulretorik.
Flint skrev:Så får du tolka det om du vill. Jag försöker bara motivera min åsikt på ett så ärligt sätt som möjligt och jag beklagar om det sättet inte passar dig.
Det var Flint som skrev:En exakt dubblering kräver exakt noll ri i både slutsteg och nätdel och dom prylarna finns definitivt inte och kommer aldrig att finnas.
IngOehman svarade när han skrev:Jag kan konstruera en på några minuter. Men kanske har du rätt i att jag aldrig kommer att göra det.
Flint kommenterade det när han skrev:Du kan inte konstruera något som är 100% felfritt eller förlustfritt.
DQ-20 skrev:Just nu håller du på att försvara ditt utsaga som att man man inte kan konstruera något som är 100% felfritt eller förlustfritt, som är sant per definition./DQ-20
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster