Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Tja, nu är det inte jag som spelar gitarr, men jag trodde Fender Twin Reverb hade "äkta" rörsound. Men, men... Det är ju känslan som räknas.
silvervarg skrev:Flint, är det så att du anser att de flesta rörförstärkare har "sväng" men transistorstärkare (t.ex. de högt på LTS lista) in har så mycket "sväng"?
Försöker bara förstå vad du menar.
Men en bra tumregel är att 20-Wattare svänger bättre än 200-Wattare. Men det är klart, du får ju göra dig av med den där begänsande uppfattningen om rätt och fel ut LTS-synpunkt
dimitri skrev:Om 20W är bättre än 200 så är 6W ännu bättre kanske*. Jag har nog för mycket effekt med mina 35 rörwatt, 15W för mkt.
P.S. *Inte nödvändigtvis dock eftersom den tänkta optimumkurvan kan likna en (upp och ner) paraboll med maximum vid 20W på x-axeln och njutningskoeficienten på Y- axeln. Då fick vi också in lite pseudoteknik med
Ljudkrav skrev:RG-62 ???
Då är du ju LTS-anhängare själv.
Kan du inte vara lite konsekvent?
Jag kan ju inte skälla på dig om du ska byta sida.
Mina ord är mjuka i jämförelse med din sågning av en stor skara entusiaster.
Flint skrev:Jag skulle mycket väl kunna blindtesta en NAD208 mot mina rörpytsar.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag skulle mycket väl kunna blindtesta en NAD208 mot mina rörpytsar.
Det är bra... då tar vi och lånar en gammal arbetskollega till migs hemmabyggda magnetostater med en känslighet på 65db...
Flint skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag skulle mycket väl kunna blindtesta en NAD208 mot mina rörpytsar.
Det är bra... då tar vi och lånar en gammal arbetskollega till migs hemmabyggda magnetostater med en känslighet på 65db...
Dä va int' möä. Har magneterna släppt och klumpat ihop sig?
Nattlorden skrev:Nä... han sneakade och köpte vanliga - inte neodym... dessutom är nog folien en aning för tjock.
Han kör The End i en specialversion med en sjuhelvetes massa extra trissor ut.
lilltroll skrev:Jag har inte läst tråden, men sitter och plågar studenter med dubbelblind A/B test.
dimitri skrev:F,
"The End, har du jämfört den mot Naden?"
Det var nog Audio&Video eller "Elektronikvärlden" som hade en serie om The End bygge. En fantastisk förstärkare!
Hörde den i somras drivandes basar i en triampad anläggning (Bernt tog initiativet)
Mellan och diskanterna drevs med rör. Det lät jä---t bra.
Flint skrev: Minns en molt som enbart handlade om en enda sak. Att rätta Ulf B Stranges artiklar efter att han hade varit redaktör ett tag. Sida upp och sida ner. Det var storhetsvansinne enligt mig. Sen dess har intrycken om LTS bara befästs. Det är inte förtal och skitsnack, det är bara så som det gick till.
Finns det någon som har hört skillnad på ett blindtest men på mätapparaten kunde man inte se någon skillnad?
Flint skrev:paa skrev:Mats, vad är det för apparat du menar med "mätapparaten"?
Vad är det där för dum fråga? Jag är säker på att du förstår vad Mats menar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 42 gäster