o Rörförstärkare, max 6W mer behövs inte
o Ingenjörer är dumma i huvudet
o Skit i klangen, bara det svänger
o Låt det brusa också, bara det svänger
Skulle verkligen vara ett steg framåt

Moderator: Redaktörer
Om jag hade startat en tidning hade jag inte skrivit ett ord om NAD208, det är trots allt en gammal och strulig förstärkare med högt andrahandsvärde*. Det finns ju intressantare saker att skriva om, t ex Rotel 1090 och Halcro, vilka båda täckts av en mkt intressant tidining.
Tyvärr saknar jag den heltidspassion för ljudåtergivning som krävs för att starta en tidning. Jag beundrar entusiasmen hos de som skriver i både MoLT, HiFioMystik och High Fidelity. Jag bara önskar att de två sistnämnda vore lite kunnigare. Läser jag en vanlig kommersiell blaska är det givetvis Stereophile som gäller.
mvh
Jonas
*) Högt men inte oförtjänt. Det är mycket förstärkare för pengarna även som begnagad, tycker jag.
jonasp skrev:Flint ska inte du starta en tidning? Den kan ju handla om t ex:
lasselite skrev:Johan_Lindroos skrev:Snacka om muppig tråd!
Det här tycker jag var en taskig och mycket låg nivå på inlägg från dig, Lasselite:Vad säger supra själva om din kabel mats? Påstår de att den faktiskt ger ett objektivt mätbart bättre ljud? (vad du tycker vet vi redan)
Skriver Jenving(?) någon stans att man får en hörbar förbättring?
P.S. Om du inte svarar, tänker jag anta att dom inte gör det och att du just nu känner dig blåst
Att kräva av folk att sitta och mejla en leverantör är ju helt befängt! Och "blåst", hur fan kan du sitta och skriva såna dumma saker till folk, för att sedan avsluta med en idiotiskt vald smiley?!? Fattar du inte att du sårar folk? "Blåst" i det avseendet du menar, kan ha två betydelser; antingen lurad av ett dåligt köp, eller korkad. Väldigt DUMT ordval av dig Lasselite!
Nu får du nog både du och jag läsa en gång till. Jag ska läsa det jag skrev (och se om jag kan få till dina glasögon) Men du får jättegärna läsa det jag skrev en gång till.
Var har jag skrivit något om att maila? Supra har en hemsida, som mats länkar till. Och "kräver"? Jag har inte krävt något. Det var därför jag lade till smajlyn, för att det inte skulle uppfattas bokstavligt. Att vara blåst och att känna sig blåst är två olika saker (iaf enl mig). Och åter igen, den "idiotiskt valda" smajlyn var till för att det inte skulle tolkas bokstavligt.
NN: Hej!
(Min understrukning)2. Inga personangrepp!
Att alla inte delar samma synsätt är en självklarhet. Tänk vad tråkig världen vore med bara en massa likriktade individer. Det kommer därför att finnas meningskiljaktligheter på fourmdelen på Faktiskt.se. Det får ni acceptera. Det kommer vi acceptera. Det som däremot inte vi gillar är om dessa meningskiljaktligheter INTE uttrycks på ett civilicerat sätt. Förolämpningar och mer eller mindre förtalsliknade uttalanden (hur intrikat och svårtolkade de än må vara) kommer vi inte att gilla! Sådana inlägg kan tas bort helt eller delvis.
Flint skrev:jonasp skrev:Flint ska inte du starta en tidning? Den kan ju handla om t ex:
Jag har inte klagat på pressen. Det var du som gjorde det.
Jag tänkte just skriva motsatsen, att jag inte skulle kunna driva en tidning på mina teser. Men du hann före. He, he.
lasselite skrev:fbk: subjektivistsvansen har talat(Återkom gärna när du har något relevant att tillföra.)
jonasp skrev:
Tja, ovanstående var närmast en reaktion på att du bad mig att starta en tidning. Nåja.
6 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annan näringsidkares näringsverksamhet.
Detta gäller särskilt framställningar som avser
1. produktens art, mängd, kvalitet och andra egenskaper,
15 § En näringsidkare som vid sin marknadsföring låter bli att lämna sådan information som är av särskild betydelse från konsumentsynpunkt får åläggas att lämna sådan information.
mats skrev:nu säger han som inte kan tänka enligt Öhman: att ja visst är det sytrådar i innerdelarna i våra apparater. Men där behövs det inte så tjocka kablar, eftersom det är så korta avstånd där i jämförelse med kabeln från förstärkaren till högtalaren.
Flint skrev:jonasp skrev:
Tja, ovanstående var närmast en reaktion på att du bad mig att starta en tidning. Nåja.
Man måste inse att tidningsförsäljning styrs av samma marknadskrafter som styr all annan handel. Det gäller att det helt enkelt finns en marknad. Marknaden för din "nisch" är liten. De som vill vara med i LTS är nog redan det. Det är dom som är din marknad. Det är bara dom du kan lita på och hur ofta byter ni förstärkare.
Rörmarknaden är möjligen lite större men en droppe i havet. Pengarna finns i den stora massan som inte är fanatiker utan bara handlar sig en stereo ibland. Det är mellan dom ytterligheterna tidningarna måste välja väg. Ingen lätt match. Hur de än väljer så är det någon grupp som blir förbannad.
Johan_Lindroos skrev:mats skrev:nu säger han som inte kan tänka enligt Öhman: att ja visst är det sytrådar i innerdelarna i våra apparater. Men där behövs det inte så tjocka kablar, eftersom det är så korta avstånd där i jämförelse med kabeln från förstärkaren till högtalaren.
Hej Mats!
Ditt inlägg är det enda kloka hittills jag sett i denna tråd.
Vee-Eight skrev:mats:
Det är nog inte för att det skall vara tunna kablar, utan att just längden som kablarna har i förstärkaren är rätt korta, i jämförelse med de anslutningskablar som skall användas.
Användare som besöker denna kategori: MoonMartin och 40 gäster