Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Mayro
Hur är det med höjd och bredd, luftighet, djup, röster, närvaro...
V8 tycker de är breda i munnen men det tycker inte du, hos IÖ så tycker de flesta som lyssnat att munnar är som de ska va men där tyckte du de vae alldeles för ihoptryckta, tycker mig ana ett mönster här.....Mayro skrev:då jag lyssnade på Ears quad lät dom inte breda i munnen alls. Tror nog han slarvat lite lite med uppstället i så fall då du va där... Dom ÄR ju onekligen lite knepiga alla dessa att ställa in...
Rydberg skrev:V8 tycker de är breda i munnen men det tycker inte du, hos IÖ så tycker de flesta som lyssnat att munnar är som de ska va men där tyckte du de vae alldeles för ihoptryckta, tycker mig ana ett mönster här.....Mayro skrev:då jag lyssnade på Ears quad lät dom inte breda i munnen alls. Tror nog han slarvat lite lite med uppstället i så fall då du va där... Dom ÄR ju onekligen lite knepiga alla dessa att ställa in...
Ja en förstärkare som inte klarar av att bli nerlastad i toppen tenderar ju att låta illa.Flint skrev:Rydberg skrev:De som klarar låga impedanser i toppenFlint skrev:Vilka förstärkare passar till elektrostater?
Vad händer annars? Hörs det skillnad?
Jag visste att den följdfrågan skulle komma, jag hade tom tänkt att skriva in frågan själv o svara på den i samma andetag.Flint skrev:Rydberg skrev:Ja en förstärkare som inte klarar av att bli nerlastad i toppen tenderar ju att låta illa.
Har du hört det själv?
Flint skrev:Bill50x
Mera klang än pulver alltså.
Är Dahlquist dipoler (eller heter det bipoler)?
Bill50x skrev:Flint skrev:Bill50x
Dahlqvist DQ10a är en femvägshögtalare med enbart baselementet i låda. Övriga element sitter på små bafflar men det är bara det lägre mellanregistret (400-1000 Hz) som har någon bakåtstrålning, och det är dämpat med filt.
/ B
Flint skrev:Bill50x skrev:Flint skrev:Bill50x
Dahlqvist DQ10a är en femvägshögtalare med enbart baselementet i låda. Övriga element sitter på små bafflar men det är bara det lägre mellanregistret (400-1000 Hz) som har någon bakåtstrålning, och det är dämpat med filt.
/ B
Aha, baselementet i låda. Undrar om skillnaden i jävlaranamma kan ligga där. Fullelektrostaten dammar ju ut basen även bakåt. Någon form av utsläckning? Bara en tanke...
Flint skrev:Bill50x
Jag tänker på anslaget på bastrumma och virvel. Det ger ju takten. Inte bastonerna i nivå i sig.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Thomas_A och 30 gäster