Moderator: Redaktörer
enJohn skrev:Tjusiga kostymer!
Har liksom avfärdat dem av olika skäl, bland annat på grund av alla nedlåtande kommentarer om gubb-boogie.
Richard skrev:Deguello svänger skjortan.![]()
I mitten av 80- talet började gruppen spela med klickmetronom i studion och då försvann svänget.
phloam skrev:Richard skrev:Deguello svänger skjortan.![]()
I mitten av 80- talet började gruppen spela med klickmetronom i studion och då försvann svänget.
Alltså, jag är såååååååå* trött på ordet "sväng" i musiksammanhang. Det är ju för fasen det strikt maskinellt Kraftwerkmässiga trumspelet på 80-talssynthplattorna som gör dem så läckra. I kombination med gitarrspelet som kontrast.
Sväng handlar om synkoper och synkoper funkar ofta väldigt bra mot en maskinellt exakt ram, t.ex. så har trummaskiner ett väldigt exakt "sväng" (inte brist på sväng) om man vill ha det. Annars kan man ju lägga till mänsklig felfaktor, men det är inte alls säkert att musiken blir bättre för det.
Edit: * såååååååååååååååååååååååååååååååååå trött menar jag
phloam skrev:Richard skrev:Deguello svänger skjortan.![]()
Alltså, jag är såååååååå* trött på ordet "sväng" i musiksammanhang. Det är ju för fasen det strikt maskinellt Kraftwerkmässiga trumspelet på 80-talssynthplattorna som gör dem så läckra. I kombination med gitarrspelet som kontrast.
Sanny_X skrev:phloam skrev:Richard skrev:Deguello svänger skjortan.![]()
Håller med helt.
Almen skrev:Sväng är det väl mest linnisterna som pratar om?
Svante skrev:Almen skrev:Sväng är det väl mest linnisterna som pratar om?
Jag pratar gärna om sväng, men inte som en egenskap hos anläggningen utan hos framförandet.
Svante skrev:Almen skrev:Sväng är det väl mest linnisterna som pratar om?
Jag pratar gärna om sväng, men inte som en egenskap hos anläggningen utan hos framförandet.
adzer skrev:Order sväng är för tvetydligt. Jag föredrar "tunggung" vilket ZZ-top har gott om
Almen skrev:Sanny_X skrev:phloam skrev:Richard skrev:Deguello svänger skjortan.![]()
Håller med helt.
Kommer ihåg när SannyX utbrast "Men det svänger ju inte!" vid lyssning hemma hos mig.Men jag håller med er (Sanny och phloam). Sväng är det väl mest linnisterna som pratar om?
Svante skrev:adzer skrev:Order sväng är för tvetydligt. Jag föredrar "tunggung" vilket ZZ-top har gott om
Janne Schaffer har det ännu mer.
Sanny_X skrev:Svante skrev:adzer skrev:Order sväng är för tvetydligt. Jag föredrar "tunggung" vilket ZZ-top har gott om
Janne Schaffer har det ännu mer.
Säger din swing-metronom det?
Sanny_X skrev:Almen skrev:Sanny_X skrev:phloam skrev:Richard skrev:Deguello svänger skjortan.![]()
Håller med helt.
Kommer ihåg när SannyX utbrast "Men det svänger ju inte!" vid lyssning hemma hos mig.Men jag håller med er (Sanny och phloam). Sväng är det väl mest linnisterna som pratar om?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster