Problemet med "lts" anser jag vara att den sk "ofärgade" återgivningen bestämms ifrån ett system som rätt säkert själv innehåller färgande av ljudet.
Att på ett Ino baserat system utfärda att allt som inte låter "rätt" blir fel finner jag som rent felaktigt...
Om man tog motsvarande grejor till ett annat system. men andra komponenter så skulle troligen resultaten bli helt andra..
"Ulf" frågade Iö vid besöket om han kunde nämna en högtalare idag som han anser bra förutom sina egna..
Svaret blev B6W´s gamla stora 800 samt Snell A första modellen...
Tänker man på detta svar så finns nog en hel del frågor att fundera över angående "ofärgat"...
Endast två GAMLA reliker kvalade in som "bra" enligt Iö... ALLT annat var tydligen "fel"...
Förutom

ja just. Ino.
Ta er en funderare här . Att detta skulle kunna vara saker som ens är i närheten av verklighet är ju rent larvigt..
Så att JAG är väldigt fundersam ifråga om VAD ofärgat betyder står rimligt klart.
Vem bestämmde Ofärgat. Vems system bestämmde detta. och vilken åsikt har den konstruktören om allt runt om...Och vilket organisation har tagit sig "rätten" att bestämma VAD detta ofärgat är. LTS samt Iö står där som dom som statyer av "rättshävdare"
Med dessa frågor i bakhuvudet så blir mina slutsattser att ordet ofärgat inte är vatten värt ens..
Jag VET att detta inlägg KAN se elakt ut.. Men betänk VAD som påtalas. Jag har inte sagt att Ino LÅTER illa. Nej nej.
Men dessa saker finns där hur som helst bakom ord som ofärgat. transparant osv...LTS samt Iö manualen har rätt stora felkällor.
Minns. INGEN HÖGTALARE TILLVERKAD förutom dessa tidigare gamla gamla reliker anses vara bra högtalare.. INGEN!!
bara

INO audio.
just en fin "tro" ledande för många av er har i hifi världen...som ni köper med hull o hår..
Snacka om placebo samt inbillning då man inte ser det orimmliga i påstående som dessa...