Vad krävs för att lansera en dyr-kabel?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-07 14:27

IngOehman skrev:Ledsen Flint.

Orkar inte läsa trista gnällinlägg.

Skriv något intressant istället. :wink:

Vh, iö

här är en sådan möjlighet till moderera.. Men tyvärr uteblir dom modereranden ofta...läs alltid.

Detta var ett svar på att flint enbart skrev han inte orkade läsa långa inlägg med en massa copy osv osv...

Men råkar man peta på "LTS fanans" sk "sanningar" och trovärdighet här så blir man direkt tillrättavisad... :lol:

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-10-07 14:31

Mayro skrev:va i hela hxxxte snackar du om :twisted: Mig veterligen var du INTE med då jag ock ULF besökte iö.. Säg inte jag ljuger och far med osanning i alla fall.

:roll:

Jag har MYCKET svårt att tro att IÖ sa att de var de ENDA andra högtalarna med god återgivning. Om du påstår det är din trovärdighet noll i mina ögon.

/J
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-07 14:34

Nattlorden skrev:
Mayro skrev:va i hela hxxxte snackar du om :twisted: Mig veterligen var du INTE med då jag ock ULF besökte iö.. Säg inte jag ljuger och far med osanning i alla fall.

Tagga ned. Bara för att han inte rabblade upp alla modeller han gillar till er när ni var där betyder inte att det inte finns fler. Frågan har ju varit uppe här tidigare, så många av oss har redan tidigare läst vilka modeller han tycker är ok. Det har inte ett jäkla dugg med vad han sade eller inte sade till er. Det som inte var sant var slutsatsen du drog av vad han sade till er. Enkelt, ju.

nej just det.. du va ju också där? och du vet ju också hur tydligt det frågades. och hur utförligt svaret var..

Men jag kan upplysa dig om att Ulf frågade igen för att det svaret INTE skulle missförstås. Så det blev noga klarlagt. Så vet du i stället för du tror vi inte far med saker som stämmer...

Dax att vakna upp ur slummern lite o se verkligheten här.. Men det är alltid svårt att se sina "sanningar" bli ifrågasatta inne i sin egen hjärna. Och alla som har minsta egen tankeförmåga inser nog det helt orimmliga i svaren vi fick....

Men men. Nu ska vi till kristianstad här... Ha en fin fin dag grabbar..

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2005-10-07 14:38

Mayro skrev:nej just det.. du va ju också där? och du vet ju också hur tydligt det frågades. och hur utförligt svaret var..

Men jag kan upplysa dig om att Ulf frågade igen för att det svaret INTE skulle missförstås. Så det blev noga klarlagt. Så vet du i stället för du tror vi inte far med saker som stämmer...

Dax att vakna upp ur slummern lite o se verkligheten här.. Men det är alltid svårt att se sina "sanningar" bli ifrågasatta inne i sin egen hjärna. Och alla som har minsta egen tankeförmåga inser nog det helt orimmliga i svaren vi fick....

Men men. Nu ska vi till kristianstad här... Ha en fin fin dag grabbar..

Nu är det ju så att jag ställt samma fråga till IÖ en gång i tiden och fått ett utförligare svar. Sålunda kan jag inte tolka det annorlunda än att ni inte kunnat forumulera frågan väl nog, eller förstått svaret. (Det senare fallet känns mest troligt med tanke på hur slarvigt du läser våra poster här....)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-07 14:39

IngOehman skrev:först: Kul tråd!

Sen en reservation: Jag tar bara upp högtalare som jag inte har någon inblandning i.

Med den reservationen är dessa fem mina favoriter (utan inbördes ordning, fast kanske blev det tidsordning ändå?):

Carlsson OA 116 (den sista versionen).

Snell typ A (den första versionen med 12"-bas 1976?).

Quad ESL63 (finns rent teknisk endast en version så vitt jag vet), helst med gradientbasar.

B&W 801 (den sista versionen med 12"-bas).

NHT 3.3 (finns rent tekniskt endast en version så vitt jag vet).

Den inbördes ordningen då? Ja, jag skulle nog sätta B&W 801 främst av dem. De vore, trots att de måste placeras väldigt fritt i rummet (långt ifrån väggarna) för att klinga bra, mitt val om jag inte fick välja egna konstruktioner.

Vh, iö

Hela tråden http://faktiskt.se/modules.php?name=For ... nht#135060
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-07 14:40

jonasp skrev:

:roll:

Jag har MYCKET svårt att tro att IÖ sa att de var de ENDA andra högtalarna med god återgivning. Om du påstår det är din trovärdighet noll i mina ögon.

/J

nä just så.. jag ljuger... :lol: :lol:
Du är bra inbillsk du min vän...Sekten är bäst.. kan man ej bemöta saker så påstår man folk far med osanning eller annat.. bedrövligt detta du påstår..

Du får tro exakt vad du vill. Jag har enbart sagt exakt som det är.
Men håll hårt i sådant man tror på.. Själv håller jag mig till saker jag vet..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-07 14:42

Rydberg skrev:

Sen en reservation: Jag tar bara upp högtalare som jag inte har någon inblandning i.

Med den reservationen är dessa fem mina favoriter (utan inbördes ordning, fast kanske blev det tidsordning ändå?):

Quad ESL63 (finns rent teknisk endast en version så vitt jag vet), helst med gradientbasar.

Den inbördes ordningen då? Ja, jag skulle nog sätta B&W 801 främst av dem. De vore, trots att de måste placeras väldigt fritt i rummet (långt ifrån väggarna) för att klinga bra, mitt val om jag inte fick välja egna konstruktioner.

Vh, iö

Jag talade om live fråga direkt vid träff.. INTE till denna tråden.. Rydberg....

Det står också...

Och även om du tar med dessa som fick komma med på denna tråden så är detta ändå löjan av löja...

detta bör du med ändå den erfarenhet du har du inse...

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-07 14:45

Mayro skrev:
Rydberg skrev:

Vh, iö

Jag talade om live fråga direkt vid träff.. INTE till denna tråden.. Rydberg....

Det står också...

Och även om du tar med dessa som fick komma med på denna tråden så är detta ändå löjan av löja...

detta bör du med ändå den erfarenhet du har du inse...

Jag vet men jag tror liksom Nattlorden att Öhman bara tog upp ett par exempel, kanske så att han tom inte kom på fler just då. Dessa har han ju sagt innan och jag tror inte att han har ändrat sig sen dess.

Jag tror inte att du ljuger, jag tror han sa de du nämde men det betyder ju inte att det bara är dem han tycker om, den slutsatsen tycker jag du drog hel felaktigt (vilket folk även påpekar)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-10-07 14:45

Jag kan uppernbarligen inte ifrågasätta vad som sades på ett möte där jag inte var med.

Men: IÖ har vid flera tillfällen dragit exempel på fler högtalare som goda återgivare. Så du menar att IÖ ljög vid dessa andra tillfällen?

Då måste man fråga sig, varför skulle han ha en anledning att göra det? Uppfattar du IÖ som en oärlig person Mayro? Det gör inte jag.

Däremot är dina försök att dra ett löjet skimmer över både LTS och IÖ något som jag inte kan uppfatta som annat än ren illvilja. Vilket, iallafall i min värld, är en anledning att ifrågasätta om dina intentioner är så goda egentligen.

Jag tror dig när du säger att IÖ gav Snell typ A och B&W Matrix 801 som exempel. Men att det skulle vara de enda måste vara din tolkning.

/J

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2005-10-07 14:46

Jag befarar att den här tråden är farligt närma låsning.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-10-07 14:47

Mayro: vilken sekt är jag med i förresten? :?:

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2005-10-07 14:49

Fast personligen så ser jag inte så stort problem i vad IÖ tycker. Han får väl tycka precis som han vill. Ser snarare ett problem i att andra tycker samma sak utan att ha hört högtalarna.
Vilka har hört Snell typ A i ursprungsversion? Räck upp handen

edit: stavfle
Senast redigerad av Harryup 2005-10-07 15:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2005-10-07 14:51

Topic var och är:
Vad krävs för att lansera en dyr-kabel?

Jag är ganska säker på att man bör vara iklädd kostym när man demar kabeln första gången.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-10-07 14:54

Harryup skrev:Fast personligen så ser jag inte så stort problem i vad IÖ tycker. Han får väl tycka precis som han vill. Ser snarare ett problem i att andra tycker samma ska utan att ha hört högtalarna.
Vilka har hört Snell typ A i ursprungsversion? Räck upp handen

Bra initiativ - jag startar tråd... :)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-10-07 16:02

Problemet med "lts" anser jag vara att den sk "ofärgade" återgivningen bestämms ifrån ett system som rätt säkert själv innehåller färgande av ljudet.

Att på ett Ino baserat system utfärda att allt som inte låter "rätt" blir fel finner jag som rent felaktigt...

Om man tog motsvarande grejor till ett annat system. men andra komponenter så skulle troligen resultaten bli helt andra..

"Ulf" frågade Iö vid besöket om han kunde nämna en högtalare idag som han anser bra förutom sina egna..
Svaret blev B6W´s gamla stora 800 samt Snell A första modellen...

Tänker man på detta svar så finns nog en hel del frågor att fundera över angående "ofärgat"...

Endast två GAMLA reliker kvalade in som "bra" enligt Iö... ALLT annat var tydligen "fel"...

Förutom ja just. Ino.

Ta er en funderare här . Att detta skulle kunna vara saker som ens är i närheten av verklighet är ju rent larvigt..

Så att JAG är väldigt fundersam ifråga om VAD ofärgat betyder står rimligt klart.

Vem bestämmde Ofärgat. Vems system bestämmde detta. och vilken åsikt har den konstruktören om allt runt om...Och vilket organisation har tagit sig "rätten" att bestämma VAD detta ofärgat är. LTS samt Iö står där som dom som statyer av "rättshävdare"

Med dessa frågor i bakhuvudet så blir mina slutsattser att ordet ofärgat inte är vatten värt ens..

Jag VET att detta inlägg KAN se elakt ut.. Men betänk VAD som påtalas. Jag har inte sagt att Ino LÅTER illa. Nej nej.

Men dessa saker finns där hur som helst bakom ord som ofärgat. transparant osv...LTS samt Iö manualen har rätt stora felkällor.

Minns. INGEN HÖGTALARE TILLVERKAD förutom dessa tidigare gamla gamla reliker anses vara bra högtalare.. INGEN!!

bara INO audio.

just en fin "tro" ledande för många av er har i hifi världen...som ni köper med hull o hår..

Snacka om placebo samt inbillning då man inte ser det orimmliga i påstående som dessa...

Instämmer till fullo :)

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2005-10-07 16:07

fbk skrev:
Problemet med "lts" anser jag vara att den sk "ofärgade" återgivningen bestämms ifrån ett system som rätt säkert själv innehåller färgande av ljudet.

Att på ett Ino baserat system utfärda att allt som inte låter "rätt" blir fel finner jag som rent felaktigt...

Om man tog motsvarande grejor till ett annat system. men andra komponenter så skulle troligen resultaten bli helt andra..

"Ulf" frågade Iö vid besöket om han kunde nämna en högtalare idag som han anser bra förutom sina egna..
Svaret blev B6W´s gamla stora 800 samt Snell A första modellen...

Tänker man på detta svar så finns nog en hel del frågor att fundera över angående "ofärgat"...

Endast två GAMLA reliker kvalade in som "bra" enligt Iö... ALLT annat var tydligen "fel"...

Förutom ja just. Ino.

Ta er en funderare här . Att detta skulle kunna vara saker som ens är i närheten av verklighet är ju rent larvigt..

Så att JAG är väldigt fundersam ifråga om VAD ofärgat betyder står rimligt klart.

Vem bestämmde Ofärgat. Vems system bestämmde detta. och vilken åsikt har den konstruktören om allt runt om...Och vilket organisation har tagit sig "rätten" att bestämma VAD detta ofärgat är. LTS samt Iö står där som dom som statyer av "rättshävdare"

Med dessa frågor i bakhuvudet så blir mina slutsattser att ordet ofärgat inte är vatten värt ens..

Jag VET att detta inlägg KAN se elakt ut.. Men betänk VAD som påtalas. Jag har inte sagt att Ino LÅTER illa. Nej nej.

Men dessa saker finns där hur som helst bakom ord som ofärgat. transparant osv...LTS samt Iö manualen har rätt stora felkällor.

Minns. INGEN HÖGTALARE TILLVERKAD förutom dessa tidigare gamla gamla reliker anses vara bra högtalare.. INGEN!!

bara INO audio.

just en fin "tro" ledande för många av er har i hifi världen...som ni köper med hull o hår..

Snacka om placebo samt inbillning då man inte ser det orimmliga i påstående som dessa...

Instämmer till fullo :)

Akta så ni inte kissar på er !
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-07 16:12

Bild

Jahapp, där rasade även denna tråden in i väggen. Ni får gärna tolka det som om jag är pro LTS, eller anti LTS. Men anledningen till att jag låste var att denna tråden hade ingenting med LTS att göra. Men önskas att detta evighetsämne diskuteras vidare så starta gärna en tråd.

God eftermiddag.

/Daniel
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Föregående

Återgå till Generellt om hifi