Moderator: Redaktörer
Jocke skrev:Kanta om är inte SÅ svårt... tycker du ska satsa på det om elementen är hela annars. Här finns några medlemmar som verkar ha god koll på Mirsch som säkert kan hjälpa dig!Har själv haft ett par 3-28 en gång i tiden...
Jimmy_Jazz skrev:Jocke skrev:Kanta om är inte SÅ svårt... tycker du ska satsa på det om elementen är hela annars. Här finns några medlemmar som verkar ha god koll på Mirsch som säkert kan hjälpa dig!Har själv haft ett par 3-28 en gång i tiden...
Dom ser iaf hela ut, och fungerade när de blev utställda i förrådet för massa år sedan. Finns det nåt bra sätt att testa dom?
Och det här med kanter verkar ju vara en djungel, om någon har tips på varifrån jag ska beställa så blir jag glad;)
Cicaro skrev:Spela försiktig, mja ska isf vara på absolut lägsta volym. Kanta om basar är inte svårt och det finns flera trådar som handlar om just det. Personligen brukar jag köpa kanter på ebay då de är billigast där. ("speaker foam surround" heter högtalarkanter på engelska)
Du kommer behöva flera mått(4 st) från de gamla kanterna, kan du lägga upp ett kort så kan vi säkert identifiera vilka element det är. En del är lätta att hitta kanter till andra(albekabasarna) är svårare.
När du ändå är igång och byter kanter bör du även byta kondensatorn i delningsfiltret, sitter en elektrolyt som gjort sitt vid det här laget(i vart fall i alla 3-28 jag har sett)

zvenamp skrev:det är albeka basar man använder dynaudio omkantnings ringar
http://www.speakerworks.com/8_inch_Dyna ... 850dyn.htm
bra grejor...
Cicaro skrev:zvenamp skrev:det är albeka basar man använder dynaudio omkantnings ringar
http://www.speakerworks.com/8_inch_Dyna ... 850dyn.htm
bra grejor...
Tja om vi kommit fram till att det är albekabasar så är de jag länkade på ebay de jag brukar använda, och de zvenamp länkade är andra som använder .-)

Cicaro skrev:Kanske finns någon annan som har koll?
PerStromgren skrev: det gör jobbet åt kunden.
Cicaro skrev:PerStromgren skrev: det gör jobbet åt kunden.
Om de inte har ändrat sig sen sist jag kollade(några år sen iofs) så säljer de inte lösa ringar utan kräver att man även låter dem kanta om elementet.
Jimmy_Jazz skrev:Som tydligen skulle passa bra som utbytes. Någon kunnig som har någon åsikt om detta?
Jimmy_Jazz skrev:Tjena!
Nu har jag fått ringarna och tänkte ge mig på ett byte i helgen. Men i de medföljande instruktionerna tycker dom inte man ska ta bort mittemellan och schimsa utan trycka tills man inte hör skrap.
Vad säger ni?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster