Jocke skrev:Menar du att musik mastras lokalt och olika för olika marknader?
Ja det händer.
Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Ja, visst finns det olika utgåvor för olika marknader.
tvett skrev:Men det handlade om att en mastrad cd inte degraderas under tillverkningstiden.
CODY skrev:Jag tror man kan summera alla diskussioner som funnits, som pågår och som kommer fortsätta om SL 1200an att det finns generella invändningar mot direktfrift, att SL1200an inte har den allra bästa direktdriften, men väl en som är kompetent. Vidare kan man säga att det är svårt att skilja den från mycket dyrare spelare i lyssningstest. Något mer kommer inte att hända.
För 5 - 6 000 kr är det en sjukt bra skivspelare.
CODY skrev:Jag tror man kan summera alla diskussioner som funnits, som pågår och som kommer fortsätta om SL 1200an att det finns generella invändningar mot direktfrift, att SL1200an inte har den allra bästa direktdriften, men väl en som är kompetent. Vidare kan man säga att det är svårt att skilja den från mycket dyrare spelare i lyssningstest. Något mer kommer inte att hända.
Richard skrev:CODY skrev:Jag tror man kan summera alla diskussioner som funnits, som pågår och som kommer fortsätta om SL 1200an att det finns generella invändningar mot direktfrift, att SL1200an inte har den allra bästa direktdriften, men väl en som är kompetent. Vidare kan man säga att det är svårt att skilja den från mycket dyrare spelare i lyssningstest. Något mer kommer inte att hända.
Ja, i jämförelse med en cd- spelare så spelar den naturligtvis bättre, men jämfört med vad du kan köpa begagnat för samma pengar så finns det betydligt bättre remdrivna alternativ i den analoga världen. Tycker jag.
Du får ju två rega planar 2 för dessa pengar.
Richard skrev:CODY skrev:Jag tror man kan summera alla diskussioner som funnits, som pågår och som kommer fortsätta om SL 1200an att det finns generella invändningar mot direktfrift, att SL1200an inte har den allra bästa direktdriften, men väl en som är kompetent. Vidare kan man säga att det är svårt att skilja den från mycket dyrare spelare i lyssningstest. Något mer kommer inte att hända.
Ja, i jämförelse med en cd- spelare så spelar den naturligtvis bättre, men jämfört med vad du kan köpa begagnat för samma pengar så finns det betydligt bättre remdrivna alternativ i den analoga världen. Tycker jag.
tvett skrev:Jocke skrev:StefanL skrev:Jag tycker det är bättre att köpa en bra skivspelare än två sämre.
Inte om du är DJ... då behöver du två bra spelare...
Inte två Rega Planar
phloam skrev:Richard skrev:CODY skrev:Jag tror man kan summera alla diskussioner som funnits, som pågår och som kommer fortsätta om SL 1200an att det finns generella invändningar mot direktfrift, att SL1200an inte har den allra bästa direktdriften, men väl en som är kompetent. Vidare kan man säga att det är svårt att skilja den från mycket dyrare spelare i lyssningstest. Något mer kommer inte att hända.
Ok, då är vi tillbaks till trådstarten - har du några tester som bekräftar detta som du kan peka på?
Du skriver betydligt bättre - en sån skillnad borde väl vara buslätt att påvisa i test?
Själva debatten är, som CODY skrev, tjatig. Jag undrade från start vad det finns för belägg.
Det enda jag har sett hittills bekräftar att SL-1200 är en mycket kompetent hifi-spelare som är svår att skilja från dyrare och/eller remdrivna verk.
Hittar du nåt annat så lägg gärna fram det..!
phloam skrev:"Bekräftar" var kanske fel ord, säg "Indikerar" istället.
Men då är det väl ännu mer märkligt att ingen kan hitta nånting som kan kallas för regelrätt test och som antingen påvisar att den är så hemskt dålig som vissa påstår, eller (likt de försök vi åtminstone sett redovisade) visar att det är svårt att höra skillnad från betydligt dyrare spelare?
Hur många miljoner SL-12/10 har sålts? Och inte ett enda hifi-test på nätet?
Ska faktiskt.se bli först?
Ja, i jämförelse med en cd- spelare så spelar den naturligtvis bättre
Jocke skrev:tvett skrev:Jocke skrev:StefanL skrev:Jag tycker det är bättre att köpa en bra skivspelare än två sämre.
Inte två Rega Planar
Nä, det får nog bli ett par sådana här...![]()
https://www.youtube.com/watch?v=abUcpCtMke0
RogerGustavsson skrev:Jocke skrev:tvett skrev:Jocke skrev:StefanL skrev:Jag tycker det är bättre att köpa en bra skivspelare än två sämre.
Inte två Rega Planar
Nä, det får nog bli ett par sådana här...![]()
https://www.youtube.com/watch?v=abUcpCtMke0
Den här är också fin: https://www.youtube.com/watch?v=EPWyTBUYolo
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster