Lyssnar mest på musik men kollar mkt på film. Men subbasarna skall byggas enbart för musik men samtidigt "tåla"film med allt det innebär.
I dagsläget har jag som frontar seas prestige alu med fasplugg ihop med ss d2905
Med moddat filter med hjälp av er på forumet kopierat från zaph
Till dessa har jag byggt 2st låder med 2 st peerless 831709 som jag kör motaktkopplade pushpull konstruktion. Låter riktigt bra är jätte nöjd men jag får inte riktigt ut tillräcklig kraft eller tryck ur dessa. Och vid film låter det jätte bra men dom går i botten väldigt lätt.

Har funderat och läst. Mkt här . Jag ä förtjust i isobarik konstruktioner och gillar den artikulerade distinkta djupbasen det blir med dessa konstruktion er. Och det ur små effektiva låder.

Byggs ju inte mkt sånt här.
Att köpa massa sls basar har jag nog valt bort .
Funderingarna lutar åt dayton s 15 tummarna den som finns på europe audio.com för typ 2500kr den vanliga .
Har kollat upp den på lsp cad och den ser as bra ut i både basreflex och sluten.
Kollade även upp storebror i samma serie dayton 18tummare men den såg helt värdelös ut ???
Tänkte bygga sonotube konstruktion ala" gjutrör och med möjlighet till att ta loss en platta och då få basreflex med ännu mer output .
varför skiljer det så mkt mellan dayton 15 och 18 ?
Jag funderar på stora element med hyffsad slaglängd för att få djupet och kraften vis krävande film. Samt att tack vare daytons 15 tummare ser snabb fin med låg grupp delay liknande som mina peerless 8 or 831709 i isobarik konstruktion.
Och ni som byggt och lyssnat på konstruktion er med dessa dayton 15 har tyckt dom låtit bra.
Tänkte bygga 2st då.
Vad tror ni vad tycker ni ?
Mvh Johannes