I början av mitt intresse så hade jag en del vänner som var ungefär på samma nivå i intresset, men jag känner mig numer allt mer ensam om min hobby. Menar inte att jag är superkunnig inom området eller att det enda jag tänker på, eller är intresserad av, är hifi. Ibland känns det dock lite som att de enda som kan "matcha" mitt intresse numer finns i cyberspace, som till exempel på det här forumet.
Tycker att det skulle vara kul om vi helt sonika kunde komma hem till varandra någon gång, och sitta och lyssna lite musik samt samtala om hifi-intresset lite grand. På något sätt är det inte förbjudet att samtala om annat heller såklart, om man nu skulle vilja det:). Sen bjuder man såklart igen om intresset finns att lyssna på den andres/andras anläggning.
Min tanke är inte att det här skall bli någon tävling eller att man skall komma hem och bedöma den andres anläggning. Jag hoppas att det mer skall bli ett tillfälle att få höra en annan anläggning i hemmiljö och träffas en liten stund. Det kanske även kan vara ett sätt för den som går i köpetankar att få lyssna på en speciell högtalare utanför en hifi-butik?
Kan börja med att säga att hemma hos mig blir det nog svårt att få in mer än två personer för lyssning, allra bäst funkar det nog om man kommer allena, bor i en liten tvåa. Jag bor i Göteborg med min sambo och katt. Är 35 år, man, och anser mig själv vara både hyfsat lättpratad och socialt kompetent. Vad jag har för elektronik ser ni om ni följer länken i min signatur. Har man ingen info om sin elektronik kanske man kan skriva några rader om det också.
Kommer att börja ett nytt arbete nu på måndag och kanske är det lite dålig tajming för att dra igång det här, med tanke på att tiden kommer vara knapp samt att jag kommer ha mycket annat som upptar min tid. O andra sidan kanske det tar en stund att "få till" det här, så det kanske inte är någon nackdel att vara ute i god tid.
De som är intresserade kan väl skriva några rader om sig själva och vart de bor etc. Sen får väl själva kontakten ske via pm antar jag. Jag själv, och andra antar jag, är nog främst intresserad av det här om det sker i samma stad som man själv bor i. Självklart kan tråden fungera parallellt för olika städer, för alla som är intresserade.
Om det redan finns någon liknande tråd på forumet, eller något annat liknande i bruk redan får ni gärna gör mig uppmärksam på det:). Då kan slopa den här tråden och fortsätta i den som redan existerar.
Mvh
/Genis
Forumiter som vill Hifi-fika
* genstruktur - Göteborg
* lennartj - Göteborg
* adzer - Karlstad
* HK430 - Umeå
* Vinylcalle - Kristianstad
* 2-ch - Stockholm
* bomellberg - Lund
* schmutziger - Malmö
* bassman - Piteå