Gratis tweaks till alla :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-22 21:05

Objektivisten skrev:Bild

Tweaksen fungerar bra på din förstärkare, här är en bild på någon annans:

Bild
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2013-08-22 21:11

Patrick82 skrev:Tweaksen fungerar bra på din förstärkare, här är en bild på någon annans:

Bild

Snyggt. Bara han inte får obalans med olika färgning i höger och vänster kanal.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2013-08-22 21:23

Objektivisten skrev:Snyggt. Bara han inte får obalans med olika färgning i höger och vänster kanal.

Tvärtom, tvål på utgångstransformatorerna garanterar givetvis rent ljud. (med doft av sommaräng?)
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
farbman

Inläggav farbman » 2013-08-22 21:25

Två väldigt välpaketerade bollar och en julklapp damp ner med posten idag :D
Bild

Självklart så placerades den ljusblå bollen på hedersplatsen!
Bild

Tackar Patrick!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2013-08-22 21:54

Patrick82 skrev:
Rydberg skrev:Alexi> De där kontakterna på nätkabeln är skitdyra! Var det lånekabeln?

Det är ingen lånekabel, allt är gratis :)

Sweet! :P Synd att jag bor i Tyskland, får leva fortsatt otweakt :)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-08-22 22:54

Objektivisten skrev:Redan på sena förmiddagen märkte jag att något hänt med stereon. Basen var så ren och hård att jag var rädd att elementen på högtalarna skulle implodera, dynamiken var större än den mellan Läderlappen och Robin, medan bakgrunden var svart som ett inferno i en Hieronymus Bosch målning. Ändå kunde jag uppleva så skarpa detaljer att man kunde ana självaste Fonzie göra processen kort med stilleten. Mellanregistret var fantastiskt naturligt och sångarna leviterade i centrum.

Finns det nån hifi-tidning där de skriver såna här recensioner? :D

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-22 23:37

Fabianah tyckte den var så läcker att hon ville smaka...

Bild
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-22 23:48

Objektivisten skrev:Redan på sena förmiddagen märkte jag att något hänt med stereon. Basen var så ren och hård att jag var rädd att elementen på högtalarna skulle implodera, dynamiken var större än den mellan Läderlappen och Robin, medan bakgrunden var svart som ett inferno i en Hieronymus Bosch målning. Ändå kunde jag uppleva så skarpa detaljer att man kunde ana självaste Fonzie göra processen kort med stilleten. Mellanregistret var fantastiskt naturligt och sångarna leviterade i centrum.
...

Snömos i världsklass, du borde ha ett välbetalt jobb på Absolute Audio med fri tillgång till all världens tweaks!

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2013-08-23 00:30

Patrick82 skrev:
genstruktur skrev:http://www.coconut-audioshop.com/Produc ... Code=V2DAL

Skall jag lägga den på någon maskin, eller kanske på huvudet?

Groundhanger Silver Waves, hängs på ledig rca/coaxial på försteg/stärkare? Silver, ftw! :)

VibraPortal skall läggas ovanpå maskinen.

Vibraportal Alien Lake
"Using BlackHole and Stealth technology gives silky smooth darkness."

Jo jag tackar ja. När jag kom hem hade Vibraportal själv lagt sig på min Denon 2808 och även släckt alla lampor i lägenheten verkar det som :o. Här snackar vi stealth på hög nivå, någon annan naturlig förklaring kan inte finnas. Är det detta som menas med silky smooth darkness? Aja vi får se imorgon när jag drar på lite musik.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-23 02:08

Patrick>> du är en underbar glädjespridare och har massor av skön humor. Sätt in en "Donate" button på din sida eller skicka mig ditt kontonummer så jag får ersätta dig för portot åtminstone :-)
Genom att sprida dina tweaks gratis gör du att marknaden för falska tweaks reduceras. Det är är en välgärning värdig en hifi-award. För att du, i längden, ska kunna fortsätta, ersätter jag dig gärna för dina portoutlägg och lite till!

Lade en tweak på min musikdator som i många dagar vägrat starta och si, den startar inte än! Fast jag kan berätta att jag hörde musik på ett sätt som jag aldrig hört förut när vibran kom in i rummet, fast det berodde kanske på att det var en ny platta jag satte på :-)

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-08-23 07:21

Alexi skrev:Jag hämtade precis ut ett mycket stort och tungt paket.

Grattis till paketet El Grand de Lux :D

Användarvisningsbild
JockeX

Inläggav JockeX » 2013-08-23 09:48

Nått konstigt hände med min anläggning igår vid lunchtiden, jag upplevde precis samma sak som du. Kan det vara så att dina tweaks fungerar på långdistans? Jag bor i Stockholm.

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-23 10:17

hifikg skrev:Patrick>> du är en underbar glädjespridare och har massor av skön humor. Sätt in en "Donate" button på din sida eller skicka mig ditt kontonummer så jag får ersätta dig för portot åtminstone :-)
Genom att sprida dina tweaks gratis gör du att marknaden för falska tweaks reduceras. Det är är en välgärning värdig en hifi-award. För att du, i längden, ska kunna fortsätta, ersätter jag dig gärna för dina portoutlägg och lite till!

Det var en bra idé. Jag har lagt upp en Donate button på hemsidan. Jag ska fortsätta bygga gratis tweaks till folk.

JockeX skrev:
Nått konstigt hände med min anläggning igår vid lunchtiden, jag upplevde precis samma sak som du. Kan det vara så att dina tweaks fungerar på långdistans? Jag bor i Stockholm.

Bor du nära en post terminal? Många av mina tweaks färdas runt i Stockholm just nu.

Användarvisningsbild
AndersP

Inläggav AndersP » 2013-08-23 13:09

Jag är mycket imponerad av dina kvaliteer som människa Patrick82. Blir på gott humör bara av att läsa den här tråden faktiskt.
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2013-08-23 13:53

hifikg skrev:Fabianah tyckte den var så läcker att hon ville smaka...

Bild

Mmmm.... Glass....
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-08-23 14:55

Idag hämtade jag ut ett fint paket med en Groundhanger, och en VibraPortal (Dark Rain?)!

Det här är det roligaste initiativet på länge.
All cred till dig Patrick82!

Oavsett om jag hör skillnad eller inte (jag ska erkänna att jag är starkt skeptisk) är det här den roligaste "uppgraderingen" till min anläggning på länge.

Jag kommer bli glad och tänka på det här trevliga initiativet varje gång jag tittar på stenen, som ska få pryda trotjänaren, min AVR-2807.
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Anders_A

Inläggav Anders_A » 2013-08-23 15:01

Jag fick ett paket från coconut idag. Hela fyra stycken VibraDome helt gratis!

Jag streamar mycket film och TV-serier via netflix på ps3, så detta var ett bra första test. Med nervöst skakiga händer placerade jag de fyra VibraDomes jag fått på min playstation och tryckte igång ett avsnitt av Family Guy. Jag förstår att exakt placering och kombination av de fyra måste testas fram mycket noga, men bara för att se hur det blev placerade jag dem enligt bild nedan. Resultatet är enastående! Alla tydliga artifakter från den hårda datakomprimering streaming kräver var som bortblåsta och mot en nattsvart bakgrund ringlade sig karaktärernas röster som det skiraste silkestyg. Knivskarpa detaljer och perfekt pitch som skulle få Richard själv att dregla. Peter Griffins röst som normalt är ganska nasal och påträngande blev genast mjuk och behaglig.Jag skämtar inte. Det är som skillnaden är som mellan Fran Drescher och Barry Manilow. Enastående produkt du har här Patrick!

Bild

Jag ska testa med lite musik senare, återkommer då.

Tusen tack Patrick!

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-08-23 15:46

Ja detta är något av det roligase någonsin, ren glädje och jag blir glad av dom saker jag fått ! :D
Dom ger feelgood och det är om något en väldigt stark tweak !!!
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-08-23 16:05

Anders_A skrev: Peter Griffins röst som normalt är ganska nasal och påträngande blev genast mjuk och behaglig.

Det är bra att du hörde positiva förbättringar. Den mjukaste och behagligaste VibraDome är den gula. Jag brukar alltid sätta på den när jag lyssnar på prat röster.

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-08-23 16:19

Har inte haft chansen att prova hemma ännu, men kunde inte hålla mig att smygtesta på jobbet.
Bild

Får se om det ger bättre utfall på våra parametrar, i så fall ska jag köpa fler! :D
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-08-23 16:30

Hämtade posten ur brevlådan och poletten föll ner. Coco-Nuts tweaks hade gett effekt redan på ca 15 meters håll. 8O

En VibraDome Iris (150$), en GroundHanger Silver ? (2995$) samt en RCA-plugg. :D

Bild

Bild

Stort tack Patrick82, vilket fantastiskt initiativ. Kudos!

:) du skrev det så bra, jag har precis samma upplevelse med coconuts tweaks, jag är grymt imponerad
Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-08-23 16:35

hifikg skrev:Fabianah tyckte den var så läcker att hon ville smaka...

Bild

Vacker bild som vanligt, hur lyckas du få med tjejerna, min fru skriker högt om jag försöker fota henne intill stereon
Bikinitider

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-08-23 16:38

Anders_A skrev:Jag fick ett paket från coconut idag. Hela fyra stycken VibraDome helt gratis!

Jag streamar mycket film och TV-serier via netflix på ps3, så detta var ett bra första test. Med nervöst skakiga händer placerade jag de fyra VibraDomes jag fått på min playstation och tryckte igång ett avsnitt av Family Guy. Jag förstår att exakt placering och kombination av de fyra måste testas fram mycket noga, men bara för att se hur det blev placerade jag dem enligt bild nedan. Resultatet är enastående! Alla tydliga artifakter från den hårda datakomprimering streaming kräver var som bortblåsta och mot en nattsvart bakgrund ringlade sig karaktärernas röster som det skiraste silkestyg. Knivskarpa detaljer och perfekt pitch som skulle få Richard själv att dregla. Peter Griffins röst som normalt är ganska nasal och påträngande blev genast mjuk och behaglig.Jag skämtar inte. Det är som skillnaden är som mellan Fran Drescher och Barry Manilow. Enastående produkt du har här Patrick!

Bild

Jag ska testa med lite musik senare, återkommer då.

Tusen tack Patrick!

Den där placeringen ser inte helt ideal ut, jag tror den gula ska flyttas fram till handkontrollsusbkontakten
Bikinitider

Användarvisningsbild
Anders_A

Inläggav Anders_A » 2013-08-23 17:12

Jag kör musik streamad via spotify på en liten dator som hänger i en hdmi-kabel på baksidan av tv:n, så för att få dit vibradome:n använde jag lite tejp. Det är såklart långt från optimalt, men det får duga för nu. Övriga vibradomes placerades en på vardera top-högtalare samt en på NAD 208 som driver bashögtalarna.
Bild
Bild

Conway Twitty - I see the want in your eyes fick bli den första testlåten och oj vilket ljud! Jag som tidigare känt att mina lite billigare Tangent-toppar inte riktigt matchat profundus-x-bashögtalarna jag är fodervärd åt fick mig en rejäl ögonöppnare gällande vad som faktiskt är viktigt att satsa på i sin anläggning.

Där man tidigare tydligt kunde höra skillnad mellan basar och toppar är det nu en integration lika sömlös som en latexkondom. Men det allra roligaste var nog när jag testade att bara ha vibradome på ena topp-högtalaren. Till höger står en Conway Twitty med en röst så sammetslen att jag vid textraden "How strong's a band of gold? Is it strong enough to hold when a love has grown cold?" kastade förlovningsringen och var redo att gifta mig med Karln, och jag är ändå en heterosexuell man. Till vänster står istället hans laryngektomerade tvillingbror och sjunger genom en gammal torr röstventil. Effekten de här vibradomes ger är helt otrolig. Att jag kunnat lyssna på musik utan dessa tidigare känns nu som ett skämt. Hur har jag inte hört alla fruktansvärda brister i min anläggning?

Till svamparna gjorde de sig bättre på bashögtalarna än på topparna, vilket inte är helt oväntat. Det är tydligt att man, om man tweakar lite, kan få varje fonogram att låta fullständigt perfekt.

Användarvisningsbild
S

Inläggav S » 2013-08-23 17:25

Bild

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-08-23 18:04

celef skrev:Vacker bild som vanligt, hur lyckas du få med tjejerna, min fru skriker högt om jag försöker fota henne intill stereon

Tack, min fru med, Fabianah e alltså inte min fru :) och tur e nog det...

Användarvisningsbild
robert293

Inläggav robert293 » 2013-08-23 18:14

Skönaste läsningen någonsin som otroligt nog slutade med att folk på faktiskt.se har barba familjen på sina prylar :lol:

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2013-08-23 18:30

Till och med Apple's marknadsavdelning hade blivit imponerade :wink:
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-08-23 21:27

Det här börjar kännas jvligt oseriöst, finns det ingen annan avdelning för skoj och parodi på forumet som den här tråden passar bättre i? En snubbe som enligt egen utsago bedriver kommersiell verksamhet lämnar gratisprover som sedan folk höjer till skyarna. Vad är syftet egentligen, att lura folk att donera mer pengar genom att skriva en massa löjliga recensioner? Antingen ljuger killen på sin sida om folk som köpt skräpet till på hittade priser, eller så har han verkligen lyckats lura folk (vilket jag starkt betvivlar). Ingetdera är något att applådera, vad håller ni på med egentligen?

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-08-23 21:30

mikro skrev:Det här börjar kännas jvligt oseriöst, finns det ingen annan avdelning för skoj och parodi på forumet som den här tråden passar bättre i? En snubbe som enligt egen utsago bedriver kommersiell verksamhet lämnar gratisprover som sedan folk höjer till skyarna. Vad är syftet egentligen, att lura folk att donera mer pengar genom att skriva en massa löjliga recensioner? Antingen ljuger killen på sin sida om folk som köpt skräpet till på hittade priser, eller så har han verkligen lyckats lura folk (vilket jag starkt betvivlar). Ingetdera är något att applådera, vad håller ni på med egentligen?

Slappna av.... Slå upp en virre och njut av livet!
Mycket trevlig!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi