Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?
Om man är musikintresserad och vill ha bättre ljud hemma och ha kul med sina fonogram, så skulle jag nog rekommendera en vän ett tweak från Coconut Audio snarare än att t ex ge sig på 'Ino-spåret'.
Patrick82 skrev:genstruktur skrev:Patrick82 skrev:genstruktur skrev:
Har placerat min Alien Lake här, jag tycker inte den fungerar. Vad gör jag för fel patrik82?
Prova att sätta den på en platt yta.
Okej, men den ligger faktiskt på den plana ytan längst ut på min Denon 2808. Men jag skall prova att flytta runt den tycker du, alternativt prova på andra delar i maskinparken? Fungerar den på högtalare?
Edit: Jag skall se en film nu, skall se om svärtan och bilden blivit bättre, innan har jag bara testat med ljud. Återkommer!
Ja, du kan prova flytta runt den. Ovanför analoga uttag, strömintag etc. På högtalare fungerar den utmärkt.
MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.
Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?
Tänk nu på var ni lägger lojaliteten i era inlägg.
Objektivisten skrev:Jag har experimenterat med min VibraDome Iris ganska seriöst i helgen. På rörförstärkaren gör den sitt jobb med råge, det blir tydligt 'bättre' i diskanten med mer detaljer, luft och transparens. Samtidigt upplever jag att basen blir lite lidande. Denna effekt uppnås bara med VibraDome placerad över volymkontrollen, dock inte över balanskontrollen eller på transformator? På Naim-förstärkaren hör jag däremot ingen skillnad? Riktigt surrealistiskt.
MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.
Hur många av er skulle, och nu sätter vi på seriositeten, rekommendera eller råda någon att köpa något av det ni fått?
misanplass skrev:MagnusÖstberg skrev:Så, nu har nu haft era prylar ett tag.
Jag är uppriktigt glad för mina tweaks. Inte för att jag tror på hifi-nirvana genom tweaks utan att få vara en del av av Patrick82s projekt. Jag rekommenderar fler att inskaffa tweaks från Patrick82 om man uppskattar konst och ironi. Patrick82, hifins Marcel Duchamp.
Fostex skrev:Då sticker jag ut hakan och meddelar att jag inte hör någon skillnad what so ever.
Groundhanger och Vibraportal på receivern, samma låt, samma volym, ingen skillnad.
Har även gjort några försök att höra skillnad när jag sitter i soffan och blundar och en bekant lyfter dit / tar bort prylarna (utan min vetskap om när).
Men den ser rätt fin ut, vibraportalen.
DVD-ai skrev:men försök att se på detta med lite andra ögon och le åt det roliga och härliga![]()
DÅ fungerar dom, helt enkelt som glädjespridare då det är en sådan rolig sakoch glädje gör att det låter bättre
mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
mikro skrev:Patrick82 skrev:mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
Jag har skickat min 10000 dollar GroundHanger till två personer, båda ville behålla den.
1) Till en kund med 1 års avbetalning. Han kunde skicka den tillbaka närsomhelst men valde att behålla den.
2) Till Clement Perry på Stereo Times Magazine, jag sa till honom att jag vill ha tillbaka den efter recensionen, han bröt löftet och vägrade skicka tillbaka den och tvingade på mig 18 månaders annonsering i stället. Medan min annons var uppe i 18 månader sålde jag för 0 kr från min hemsida. Jag kände mig lurad.
Du anger att du tillverkar åt coconut audio och att din fru äger firman. Ändå skriver du att du säljer och använder pengarna själv, hur går det ihop? Det låter som att du har ett större engagemang i firman än du anger.
Har du någon länk till den recension i stereotimes du nämner som clement perry skrivit?
mikro skrev:Det är ok att svindla och/fabulera så länge det inte handlar om cancermediciner?
mikro skrev:Patrick82 skrev:mikro skrev:Har inget emot glädjespridare och att folk blir glada av att smycka sin tillvaro. Men om man lurar folk att köpa dylikt för 10000 dollar (eller ljuger om det) tycker inte jag det är lika roligt. Konstprojekt eller ej.
Jag har skickat min 10000 dollar GroundHanger till två personer, båda ville behålla den.
1) Till en kund med 1 års avbetalning. Han kunde skicka den tillbaka närsomhelst men valde att behålla den.
2) Till Clement Perry på Stereo Times Magazine, jag sa till honom att jag vill ha tillbaka den efter recensionen, han bröt löftet och vägrade skicka tillbaka den och tvingade på mig 18 månaders annonsering i stället. Medan min annons var uppe i 18 månader sålde jag för 0 kr från min hemsida. Jag kände mig lurad.
Du anger att du tillverkar åt coconut audio och att din fru äger firman. Ändå skriver du att du säljer och använder pengarna själv, hur går det ihop? Det låter som att du har ett större engagemang i firman än du anger.
Har du någon länk till den recension i stereotimes du nämner som clement perry skrivit?
Alexi skrev:Vart köper du dina kabelstrumpor ifrån? Dom är superfina! Ska klä alla mina kablar med sådana.
Patrick82 skrev:Jag sitter här sjuk och febrig, men när jag lyssnar på tweaks går allt ont bortDet är som att åka upp i himlen och stanna där tills man blir frisk igen.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 28 gäster