Moderator: Redaktörer
Blue skrev:Rydberg, läs din mening en gång till:
"Skulle va kul att jämföra kunskapsnivån för de du kallar trångsynta och den andra gruppen du refererar till".
Kanske ser du nu att denna mening ganska enkelt kan tolkas som att du försvarar trångsynthet (även om det var Mayro som förde in detta ord i diskussionen) med att dom så kallat trångsynta har en högre kunskapsnivå än den "andra gruppen".
Rimligare, kan jag tycka, vore om du istället ifrågasatte Mayros påstående om att du/ni skulle vara trångsynta. För jag misstänker att du varken anser dig eller vill vara trångsynt?
Nu uppfattar jag det istället som att du säger "jo, måhända är vi trångsynta, men eftersom vi kan så otroligt mycket så har vi minsann rätt att vara det". Kanske är det inte så du menar, men i så fall tycker jag att det var märkligt formulerat.
Naqref™ skrev:Tyvärr har jag inte hört dem fast jag anser att de verkade väldigt vettigt konstruerade. Jag hade säkert gjort vissa ändringar på dem men det är ju kanske mest för att jag är Admin på det mest gnälliga hifi-forumet av dem alla?!
jonasp skrev:Naqref™ skrev:Tyvärr har jag inte hört dem fast jag anser att de verkade väldigt vettigt konstruerade. Jag hade säkert gjort vissa ändringar på dem men det är ju kanske mest för att jag är Admin på det mest gnälliga hifi-forumet av dem alla?!
Jo men det är ju konstruktivt gnäll, och då är det inte gnäll per definition!![]()
Vilka förändringar hade du tänkt dig?![]()
/J
jonasp skrev:Naqref™:
Så i slutändan hade du gjort en egen högtalare med ett liknande grundkoncept? Som i ett visst annat illuminerat underforum?![]()
Isidor skrev:Just Type A fick jag möjlighet att lyssna på i USA under tidigt nittiotal, men jag har bestämt för mig att jag såg, och helt kort hörde, dem i butik i Stockholm (minns inte var, men ej hos Hifi-klubben) under tidigt åttiotal också.
Isidor skrev:Var det inte också så att A3/A3i hade en spänningskänslighet om ca 86 dB (2.83 V / 1 m)? Alltså märkbart mindre spänningshungriga än A, men fortfarande ganska krävande i detta avseende.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster