Moderator: Redaktörer
gapeno skrev:Härligt bygge!njoak skrev:Cirkeljiggen på bilden kan för övrigt starkt rekommenderas. Finns på ebay; jag kan rota fram en länk till säljaren om någon är intresserad.
Jag kollar gärna den länken, tack.
njoak skrev:Så vad bör de få för färg, de här sakerna? Baffeln (alltså de små trekanterna mellan högtalarelementen...) blir mattsvart, det är ungefär allt jag vet.
För resten har jag främst velat mellan vitt och grått. Vitt eftersom det vore bra med något diskret som gör att högtalarna ser så små ut som möjligt, grått för att sidan av rummet där högtalarna kommer stå hade mått bra av att mörkas ner en aning. Och för att motstående vägg har en fin, grå, färg som gör sig bra mot svart.
Ska den runda baksidan ha en annan färg än sidoväggarna kanske? Mattsvart den också? Svart fuskläder månne?
celef skrev:wow vilket bygge, jag skulle aldrig ro iland ett sådant här projekt ser jag, och jag förstår nu varför liknade byggen i handeln är vansinnigt dyra
Dartman skrev:njoak skrev:Så vad bör de få för färg, de här sakerna? Baffeln (alltså de små trekanterna mellan högtalarelementen...) blir mattsvart, det är ungefär allt jag vet.
För resten har jag främst velat mellan vitt och grått. Vitt eftersom det vore bra med något diskret som gör att högtalarna ser så små ut som möjligt, grått för att sidan av rummet där högtalarna kommer stå hade mått bra av att mörkas ner en aning. Och för att motstående vägg har en fin, grå, färg som gör sig bra mot svart.
Ska den runda baksidan ha en annan färg än sidoväggarna kanske? Mattsvart den också? Svart fuskläder månne?
Mitt förslag är att du har samma färg runt om, förutom baffeln då. Högtalarna riskerar att uppfattas randiga annars. Svart baffel låter klokt då det blir väldigt livligt om du har någon annan färg. Sedan om du ska ha dem vita eller grå får nog rummet bestämma. Generellt gillar jag vita, det finns goda odds på att vitt smälter in bra. Du har kanske redan en del smala vita element i rummet i form av t ex dörrkarmar?
MagnusÖstberg skrev:Vad är det för primer, har du artikelnummer?
Provat med grundfärg innan spackling?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster