Morello skrev:Varför blir de mest notoriska ormoljehatare så glada bara för möget är gratis undras?
Jag blir det för att jag tolkar hela Patricks "affärsidé" som en drift med dem som försöker tjäna pengar på sånt här trams. Han drar ner brallorna på dem. Då räknar jag iskallt med att han inte säljer sina tweaks på riktigt i något läge. Om jag skulle beställa och betala hoppas jag att han avvisar min order. Jag har sett Patrick aktiv på sajter där han hejdlöst drivit med olika kommersiella kablar mm. I början har inte folk förstått ironin, men så småningom har den gått upp för dem och ibland har han blivit bannad från forum pga det.
Annars är väl Peter van Belt den jag brukar nämna när det gäller värst på ormolja. Han krängde sån där bildekor som man klistrade på gamla Amazoner förr i tiden per cm för fantasipriser. De skulle sedan klippas i ytterst små remsor och placeras på LP-skivor, elektronik, kablar och vattenrör (!) mm mm för att ljudnirvana skulle uppnås. Svalander delade vid något tillfälle ut en centimeter gratis och jag lovar, glittret gjorde ingen skillnad. Det heller. Jag har Beltade prylar kvar än idag och det blir alltid en rolig historia när det hela kommer på tal. Vad gör Peter idag?