Gratis tweaks till alla :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2013-09-02 08:08

Förra veckan fick jag också lite saker från Patrick82.

Bild
Paketet som låg och väntade i brevlådan.

Bild
Väl inslagna pryttlar.

Bild
Ahh, fyra stycken VibraDomes!

Bild
Vänster högtalare fick sig en omgång.

Bild
Mupps och Sonos måste väl också må bra av detta?

Bild
Systemet, nu med välprydande barbapappor.

Jag har inte hunnit lyssna så mycket, men ljudet verkar inte ha blivit sämre i alla fall. Barnen var mycket intresserade, men när de ville böra leka med dyrgriparna sade jag stopp!

Jag håller inte för osannolikt att dessa kommer att figurera i feelgood-sammanhang genom åren. :-)
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-09-02 08:23

Tror det blir bättre med (från höger) röd, orange & gul på högtalarna samt den lila på Sonosen. :wink:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2013-09-02 08:38

Nattlorden skrev:Tror det blir bättre med (från höger) röd, orange & gul på högtalarna samt den lila på Sonosen. :wink:

Får prova det när jag kommer hem. Det finns ju 24 olika sätt att placera dem, jag tog bara ett i högen.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2013-09-02 08:58

bomellberg skrev:
Nattlorden skrev:Tror det blir bättre med (från höger) röd, orange & gul på högtalarna samt den lila på Sonosen. :wink:

Får prova det när jag kommer hem. Det finns ju 24 olika sätt att placera dem, jag tog bara ett i högen.

Jag vet inte om du sett det själv, men det ser ut som om du missat ett par småställen med vit färg på din basbänk, som är väldigt fin annars.
Har ringat in områdena här:
Bild
Senast redigerad av schmutziger 2013-09-02 09:03, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2013-09-02 09:01

schmutziger skrev:
bomellberg skrev:

Jag vet inte om du sett det själv, men det ser ut som om du missat ett par småställen med vit färg på din basbänk, som är väldigt fin annars.

Ja, djäklar!

Det finns nog tweaks för det också.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2013-09-02 09:09

bomellberg skrev:Ja, djäklar!

Det finns nog tweaks för det också.

Ett par moddade svetsglasögon kanske?

Bild

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2013-09-02 11:14

Tack för gåvan Patrick! Nu ska här tweakas. :-)
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-02 12:07

Som ett rent experiment har jag nu placerat samtliga tweaks jag fick i en gammal bil, femton mil hemifrån. Får se hur det påverkar ljudet i lyssningsrummet i afton...
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
markusA

Inläggav markusA » 2013-09-02 12:52

Finns det nåt roligt kvar i lådan? Jag kan gärna agera testpilot i så fall. :)

Användarvisningsbild
Ix

Inläggav Ix » 2013-09-02 13:12

Först och främst, stort tack Patrick82 för den generösa gåvan som damp ner i posten för någon vecka sedan. På grund av en köksrenovering har jag tyvärr inte hunnit testa den än, och dessutom är jag lite frågande till hur jag ska använda den.

Tweaket som jag fick såg väldigt exklusivt ut. Ur en relativt stor avlång kropp av konstläder (ca 5x15 cm) sticker två kopparkrokar ut nära ändarna. (Tyvärr har jag ingen kamera till hands...)

Var ska dessa krokar sättas på anläggningen? Eftersom jag av tidigare beskrivna erfarenheter förstått att tweaken är så oerhört kraftfulla är jag rädd att åsamka min anläggning skada om jag kopplar in tweaket fel.

Jag har försökt att hitta modellen på hemsidan, men utan framgång. Skulle som sagt vara väldigt tacksam för en liten instruktion om hur man gör, samt är förstås även nyfiken på vad modellen heter, samt ungefärligt pris den skulle betinga om såld på vanligt vis.

Tack!

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-02 15:07

Ix skrev:Tweaket som jag fick såg väldigt exklusivt ut. Ur en relativt stor avlång kropp av konstläder (ca 5x15 cm) sticker två kopparkrokar ut nära ändarna. (Tyvärr har jag ingen kamera till hands...)

Var ska dessa krokar sättas på anläggningen?

Den heter CableRing och nypriset var 2000 dollar, här kommer instruktioner:

Böj upp den till formen på bilden. Häng den från en kabel och koppla ihop båda krokarna.

Videor: http://youtu.be/5TtYpjFnXhQ
http://youtu.be/rbKmRwFX4sE

Bild
Bild
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-02 15:12

markusA skrev:Finns det nåt roligt kvar i lådan? Jag kan gärna agera testpilot i så fall. :)

Jag har många tweaks kvar. I källaren har jag också några gamla körsbärshängare och en kokosnöt med jordning.

Användarvisningsbild
Ix

Inläggav Ix » 2013-09-03 15:12

Patrick82 skrev:
Ix skrev:Tweaket som jag fick såg väldigt exklusivt ut. Ur en relativt stor avlång kropp av konstläder (ca 5x15 cm) sticker två kopparkrokar ut nära ändarna. (Tyvärr har jag ingen kamera till hands...)

Var ska dessa krokar sättas på anläggningen?

Den heter CableRing och nypriset var 2000 dollar, här kommer instruktioner:

Böj upp den till formen på bilden. Häng den från en kabel och koppla ihop båda krokarna.

Videor: http://youtu.be/5TtYpjFnXhQ
http://youtu.be/rbKmRwFX4sE

Bild
Bild
Stort tack för instruktionen, ska genast testas!

(Vilken tur att jag inte i min okunskap hakade upp den på två RCA-utgångar! 8O )

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2013-09-03 15:24

Varför blir de mest notoriska ormoljehatare så glada bara för möget är gratis undras?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-09-03 15:31

Morello skrev:Varför blir de mest notoriska ormoljehatare så glada bara för möget är gratis undras?

Svårt att lura folk på pengar om ormoljan ges bort gratis antar jag.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2013-09-03 15:33

Morello skrev:Varför blir de mest notoriska ormoljehatare så glada bara för möget är gratis undras?
Finns ju inget att förlora utom lite fritid och stolthet. Och det är väl hela nöjet per definition.
MEK - MetallElementKlubben

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-03 16:01

Grejerna är ju värda $2000+ 8)

Användarvisningsbild
mx

Inläggav mx » 2013-09-03 16:05

mikro skrev:

Grejerna är ju värda $2000+ 8)

:D
Alea iacta est.

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-03 16:07

Martin skrev:
Finns ju inget att förlora utom lite fritid och stolthet. Och det är väl hela nöjet per definition.

Nu är jag nog inte med. Varför är det nöjsamt att förlora tid och heder?

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2013-09-03 16:16

Om man gör något roligt brukar det ofta innebära att man spenderar sin fritid och att man bjuder på sig själv. :)

Användarvisningsbild
Tony

Inläggav Tony » 2013-09-03 16:46

adzer skrev:

Svårt att lura folk på pengar om ormoljan ges bort gratis antar jag.

Nej, inte alls svårt! som jag ser det ar att det har skapas en trad med enbart positiva recensioner av "produkterna", som sen sokmotorer indexerar och folk som undersoker "produkterna" ramlar in mitt i. I mina ogon ar det en typ av marknadsforing som inte alls ar arlig och som lurar oss alla att delta i den.

Att jag sen upplever det som att det har amnet modereras oerhort starkt till att just enbart innehalla okritiskat positiva omdomen hjalper ju inte min attityd och respekt for faktiskt.se... Vilket jag tycker ar oerhort trakigt.
__
/ony

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2013-09-03 17:05

Jag blir det för att jag tolkar hela Patricks "affärsidé" som en drift med dem som försöker tjäna pengar på sånt här trams. Han drar ner brallorna på dem. Då räknar jag iskallt med att han inte säljer sina tweaks på riktigt i något läge. Om jag skulle beställa och betala hoppas jag att han avvisar min order. Jag har sett Patrick aktiv på sajter där han hejdlöst drivit med olika kommersiella kablar mm. I början har inte folk förstått ironin, men så småningom har den gått upp för dem och ibland har han blivit bannad från forum pga det.

Annars är väl Peter van Belt den jag brukar nämna när det gäller värst på ormolja. Han krängde sån där bildekor som man klistrade på gamla Amazoner förr i tiden per cm för fantasipriser. De skulle sedan klippas i ytterst små remsor och placeras på LP-skivor, elektronik, kablar och vattenrör (!) mm mm för att ljudnirvana skulle uppnås. Svalander delade vid något tillfälle ut en centimeter gratis och jag lovar, glittret gjorde ingen skillnad. Det heller. Jag har Beltade prylar kvar än idag och det blir alltid en rolig historia när det hela kommer på tal. Vad gör Peter idag?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Mordiiax

Inläggav Mordiiax » 2013-09-03 19:12

Jag är inte en bättre människa än att jag skriver gott om saker jag får gratis. Om fler fabrikörer av hifiprylar vill skänka saker till mig så kan jag skriva några fina ord om dom på faktiskt, inga problem 8)

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2013-09-03 23:58

De stora tweaksen börjar ta slut. Men jag har hundratals små tweaks kvar.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2013-09-04 00:24

Tony, man får göra kritiska recensioner om man vill. Forumets uppgift är inte att främja kritikernas eller någon annans röst över någon annans. Det vi är till för är att upprätthålla ett fungerande diskussionsklimat med ett hyfsat bemötande och det har vi inte om vi ska tillåta att personer kritiseras. Om det modereras är det pga personpåhopp eller off-topic oftast.

Användarvisningsbild
aisopos

Inläggav aisopos » 2013-09-04 01:09

Varför var det (negativt) kritiska tvunget att flyttas till en annan tråd?

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-09-04 09:22

Patrick82 skrev:Då måste jag ge strömkablar till alla för att det ska bli rättvist. Kanske ska jag bygga några budget modeller och ge bort på julen.

Fast hur man än bygger strömsnokar så kostar dom en slant att göra, iaf om man skall ha lite stöddigare kontakter.

Jag röstar nej för att du inte skall ruinera dig själv.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
markusA

Inläggav markusA » 2013-09-04 12:59

Jag får passa på att tacka för snoken som just damp ned i brevlådan. Gedigen känsla och ett exklusivt utseende. Oavsett jag hör någon förbättring eller ej så kommer den att pryda anläggningen. :)

Användarvisningsbild
BPM

Inläggav BPM » 2013-09-04 13:22

NiklasF skrev:
Patrick82 skrev:Då måste jag ge strömkablar till alla för att det ska bli rättvist. Kanske ska jag bygga några budget modeller och ge bort på julen.

Fast hur man än bygger strömsnokar så kostar dom en slant att göra, iaf om man skall ha lite stöddigare kontakter.

Jag röstar nej för att du inte skall ruinera dig själv.

+1

Jag vill dock gärna HA en av dina snokar, men betalar gärna en slant.. Kanske en "faktiskt edition" och ett gammalt hederligt gruppköp...

Istället för den glömda ankan, menar jag.. En coconut-snok...
Mycket trevlig!

Användarvisningsbild
mikro
Semesterfirare

Inläggav mikro » 2013-09-04 14:24

aisopos skrev:Varför var det (negativt) kritiska tvunget att flyttas till en annan tråd?

Därför att de inläggen förstörde den glada stämningen. När något är gratis behövs inte negativ kritik utan då ska man bara var glad.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi