Moderator: Redaktörer
asto skrev:Om jag för utseendets skull vill bygga MTM, ser ni några nackdelar med att ha 0,5 basen överst?
Jocke skrev:Tycker det ser bra ut!Tycker eg inte att midbasen behöver så brant filter... Kanske en liten spole som tar lite av stigningen i toppoktaven eller lyssna vid typ 30°? Klurar på 0,5-basen...
Testbaffeln har bredden 26,5cm och elementen är lite förskjutna i sidled. Mellanregistret högst upp och diskanten under. Jag börjar förstå att en 2,5-vägs lösning kanske skulle vara enklare att få bra. Jag skulle behöva få upp tonkurvan något kring 1100hz och då skulle ju som sagt vara en poäng att ha mellanregistret under diskanten för att få mer stöd av baffeln.
asto skrev:
Testbaffeln har bredden 26,5cm och elementen är lite förskjutna i sidled. Mellanregistret högst upp och diskanten under. Jag börjar förstå att en 2,5-vägs lösning kanske skulle vara enklare att få bra. Jag skulle behöva få upp tonkurvan något kring 1100hz och då skulle ju som sagt vara en poäng att ha mellanregistret under diskanten för att få mer stöd av baffeln.
Om jag för utseendets skull vill bygga MTM, ser ni några nackdelar med att ha 0,5 basen överst?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster