Spacebug skrev:Kör du med centrumjigg är det dumt att köra bort styrhålet du har i centrum, då har du inget att centrera kring ifall du skulle behöva fräsa igen.
Mät noga mellan centrumpinnen och yttre kanten på frässtålet, det blir radien på hålet, provfräs sedan i några skräpskivor för att kontrollera att du får rätt diameter och passform.
det tänkte jag inte ens på =D
jag har en centrumjigg, typ. den är inte i mitten av maskinen men fungerar likadant.
du menar att jag ska ta någon liten skräpbit och testa göra ett hål i den för att se om det är rätt storlek för elementet? det som är grejjen är ju att jag hade velat mäta radien på elementet, eller diametern, och det går nästan inte att göra i min lilla värld. men jag har ett par skräpdelar över att testa på iaf, det är ju alltid något.
men om jag utgår från att måtta en ungefärlig omkrets på elementet där den ska sitta fast, kan jag sen göra en radieberäkning på det och efter det göra provsågningar efter en sådan ritning? vad tror gänget om den komplicerade lösningen?