Nu smäller det - har hämtat hem virket för någon vecka sedan och rensat upp ett par dagar i kalendern så det finns inte längre några ursäkter - dags att dunka upp två par Frugel Horn - en bredbandare med gott rykte som ffa är små, snygga och inte kräver något j-a lödande!

Elementen blir ett par Mark Audio Alpair 7.3 - beställda från Tyskland. Materialet är björkplywood som ser ut att vara utmärkt sågat... Finish blir bets, sannolikt ett par vita och ett par "60-talserotikröda".
Dunkar upp lite bilder i dagarna två här, men skulel vara oerhört tacksam för lite hjälp innan man limmar fast tummen i träet här! Om någon vill förbarma sig...
Hur många tvinnar behöver jag? Har ca fem stycken av god kvalité ihoplånade - borde det räcka eller skall jag plocka upp ett par stycken till?
Min händiga syster rekommenderade att man hade lite "slöträ" för att placera mellan björkplywooden och tvinnern. Stämmer detta? Skall jag åka förbi en brädgård och fixa några plywoodbitar isf?
Slutligen sitter jag på elfa och tänkte beställa fårull - lika bra att köra på de får att få den schyssta naturkänslan när det andra ändå är i naturmatrial - hur många påsar borde vara rimligt till 4-´talare?
Bygginstruktionerna finns på http://www.frugal-horn.com/fh3-plans.html vilket ger en god uppskattning av storleken - borde fyra påsar ull exempelvis vara rimligt?
Bild på idealet i finish - minus de fula fötterna - där blir det istället fantasilösa SD-dito.
Vad tror ni om detta som första DIY-projekt? Någon som har tips om hur man skall börja - borde jag helt enkelt ta ena långsidan och börja limma?

Ha en go kväll!
Lars