Moderator: Redaktörer
zartok skrev:tusen tack för hjälpen nattlorden, det var snabba ryck :)
Jesper_75 skrev:Jag har läst att Mini-DSP:n är behäftad med ett problem som jag inte förstått arten på riktigt. Men ungefär som att den av någon anledning ger ut för låg signalspänning till slutsteget som man använder! Är det någon som är bekant med detta?
adzer skrev:Jesper_75 skrev:Jag har läst att Mini-DSP:n är behäftad med ett problem som jag inte förstått arten på riktigt. Men ungefär som att den av någon anledning ger ut för låg signalspänning till slutsteget som man använder! Är det någon som är bekant med detta?
Den har en begränsad maximal utspänning. Om denna är för låg så kan du inte styra ut till slutsteg helt.
Om utspänningen är för låg eller inte beror på vilken miniDSP du köper och vilket slutsteg du har.
zartok skrev:adzer skrev:Jesper_75 skrev:Jag har läst att Mini-DSP:n är behäftad med ett problem som jag inte förstått arten på riktigt. Men ungefär som att den av någon anledning ger ut för låg signalspänning till slutsteget som man använder! Är det någon som är bekant med detta?
Den har en begränsad maximal utspänning. Om denna är för låg så kan du inte styra ut till slutsteg helt.
Om utspänningen är för låg eller inte beror på vilken miniDSP du köper och vilket slutsteg du har.
jag har köpt revA. ska köra med en rotel 1092 för närvarande. hur vet jag om det kommer att fungera?
zartok skrev:så jag missar 5db på det steget i maxvolym då? eller innebär det något annat? ^^
jag kommer att inhandla en inuke senare, när basarna förökar sig, blir det ett problem tro? jag kollar på behringers sida för inuke 6000, men... har ännu inte funnit signalen.
zartok skrev:ajfan! vad köper jag för dosa som förstärker signalen omedelbums? :O
zartok skrev:köpte just en minidsp från en kille igår som var rev a-varianten. feck att man inte hade koll på det här dåman vill ju inte att ens steg ska gå från 500w i 8 ohm till typ 200w...
zartok skrev:köpte just en minidsp från en kille igår som var rev a-varianten. feck att man inte hade koll på det här dåman vill ju inte att ens steg ska gå från 500w i 8 ohm till typ 200w...
bomellberg skrev:zartok skrev:köpte just en minidsp från en kille igår som var rev a-varianten. feck att man inte hade koll på det här dåman vill ju inte att ens steg ska gå från 500w i 8 ohm till typ 200w...
Zartok, min vän!
Jag tycker att du ska köra som planerat och prova den så som jag själv har kört den i många års tid. Det ska till mycket höga nivåer och bashöjningar för att den ska vara den begränsande faktorn.
Återkom när du testat den och andas lite däremellan. Om du är missnöjd köper jag självklart tillbaka den!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster