Moderator: Redaktörer
zartok skrev:
jag har alltid trott att antimoden mäter av rummet och anpassar insignalen så att peakar och bottnar jämnas ut, antingen genom att sänka peakar eller att höja dalar. eller, jag har trott att den gör både och.
så min tanke var att om jag har en inställning med en helt rak frekvensgång till mina subbar från minidsp'n så borde antimoden egentligen arbeta mot rummet och ex sänka min peak vid typ 38 som jag i teorin skulle ha.
men som sagt, jag ska koppla ur. jag kan bara inte testa ännu eftersom tanten har jobbat natt och fortfarande sover, vill inte väcka henne :) lägg märke till att jag fortfarande snor era tips.
hur är det med annan rumskorrigering, ex ypao? minidsp'n säger ju endel är rätt svår att fippla med manuellt, men ska jag ändå korrigera för rummet med minidsp'n i övriga register eller ska jag köra det automatiska eq-programmet?
ja, sen känner jag ju till det med rummet och allt sånt, och jag kommer troligtvis att fippla med ett liknande rum själv, när jag inte bor i en hyresstudentlägenhet :)
jag har en roomanalyzer av xtz, den brukar väl anses vara godkänd för smått akustikfix, så jag får kanske ta och koppla in den och titta vidare.
Jonas:
är inte bypass att antimoden bara vidarekopplar signalen och släpper igenom ljudet som det är från källan?
ja, då var vi ju där med att mäta och försöka skruva in rumskurvan. men men, jag ska nog göra det när jag är ledig också. men bara ett par svep, sen får det vara! =D
zartok skrev:Nattlorden skrev:Alternativt, låt minidsp:n fixa moderna, koppla sedan på minidsp:n och använd den bara till att fixa till din room curve.
skrev du fel i en av "minidsp:n" nu, eller förvirrar du mig med flit? :)
zartok skrev:Gänget. Jag har glömt en kabelskalare i en av subbarnaspelar det någon roll? Jag tänker eftersom den nog ändå bara ligger någonstans, eller i värsta fall sugits fast i magneten.
Bjorn_ skrev:Hahaha, jag har gjutit in en hammare i ett golv en gång, den sket jag i
vet ju fan inte vilken låda!adzer skrev:zartok skrev:Gänget. Jag har glömt en kabelskalare i en av subbarnaspelar det någon roll? Jag tänker eftersom den nog ändå bara ligger någonstans, eller i värsta fall sugits fast i magneten.
Haha ja öppna för guds skull och ta ut den. Tänk om du vänder lådan och den far genom konen.
zartok skrev:vet ju fan inte vilken låda!adzer skrev:zartok skrev:Gänget. Jag har glömt en kabelskalare i en av subbarnaspelar det någon roll? Jag tänker eftersom den nog ändå bara ligger någonstans, eller i värsta fall sugits fast i magneten.
Haha ja öppna för guds skull och ta ut den. Tänk om du vänder lådan och den far genom konen.
HK430 skrev:Det här ska kommas ihåg
zartok skrev:Kan dom lägga roliga titlar på mig?
zartok skrev:D3n slutgiltiga tanken för ett framtida rum ska jag också avslöja. Fyra baslådor vid golvet, fyra vid taket, om det finns nog med plats. Om inte kan jag säkert ha på golvet och stapla vid sidorna. Med dom basarna så kommer jag kunna köra systemet med låg uteffekt och med färre stående vågor. Men, det är långt fram tills dess. Många år.
zartok skrev:adzer... du är basskadad *asg*
vad kan man säga? när man väl hört riktigt bra bas en enda gång så är man fast. heroin är fanimig inte i närheten av lika beroendeframkallade! hur var det för dig, hade du hört något mastodontsystem (det vanliga dödliga kallar för mastodontsystem) innan du började bygga?
zartok skrev:jag kom just på en sak. folk vill väl att man spelar högre när man mäter sånt här va? =D
jag har dock inte tid för det idag. men OM det blir att göra såna vansinnessaker, är det då output-leveln (reglaget) som jag ska maxa? jag körde på -10 db på receivern när jag fick fram det här resultatet och det är ju faktiskt rätt högt. jag har över huvudtaget rätt låg volym från pc'n när jag tänker efter. kollade film i -10 idag utan att det var högt alls.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster