Moderator: Redaktörer
celef skrev:Spotten låter oftast jäkligt illa, jag tror dom laddar upp lågkvalitetsutgåvor eller iallafall något åt det hållet
Är det för att musikutgivarna fortfarande vill få oss att köpa skivorna?
Conan skrev:Stora konkurrenten till Spotify är inte tjänster för "audiofil" nedladdning som HD Tracks eller Naim Label, utan fultankningstjänster.
Låter musiken på Spotify för dåligt så förlorar skivbolagen hela kakan...
mx skrev:Conan skrev:Stora konkurrenten till Spotify är inte tjänster för "audiofil" nedladdning som HD Tracks eller Naim Label, utan fultankningstjänster.
Som jag förstått det så tjänar skivbolagen väldigt dåligt på Spotify. Samtidigt
så gör Spotify stora förluster. Känns som att lösningen på lång sikt kan vara
ganska... dålig.
Conan skrev:Stora konkurrenten till Spotify är inte tjänster för "audiofil" nedladdning som HD Tracks eller Naim Label, utan fultankningstjänster.
Lazyworm skrev:mx skrev:Conan skrev:Stora konkurrenten till Spotify är inte tjänster för "audiofil" nedladdning som HD Tracks eller Naim Label, utan fultankningstjänster.
ganska... dålig.
Var har du læst det?
Skulle vara intressant att se kællan till detta då det inte stæmmer.
Martin på Spotify var senast i helgen ute och firade tillsammans med Universal pga framgångarna med Di Maggios senaste album.
Føretaget firade æven 5årsdag i helgen och lyfte in senaste riskkapitalbeloppen till ett bolagsværde om 35Miljarder.
Før bara 3mån sen nær Coca cola gick in med 100M så var det till ett bolagsværde om 25Miljarder så jag skulle nog påstå att denna løsning och liknande tjænster kommer vara vældigt bra før både artister och skivbolag.
Om man tittar på spotifys vinster/førluster så ska man nog ta med hur många lænder dom expanderar till per år (typ 20 nya lænder under 2013) Hade dom inte satsat så mycket pengar før att væxa och komma ut i værlden så hade dom kunnat visa ett mycket bættre resultat men dom ær inte så intresserade i det utan ser expansion som mycket mer værdefullt. Och det ær væl rætt tænkt, det hade varit svårt att ha de nuvarande 7M betalande konsumenterna ifall man stannat i Sverige![]()
Då detta ger Spotify intækter på 700M i månaden och de inte gør så stor vinst så bør ju skivbolaget åtminstone få någon krona hær å dær
hifikg skrev:
Bara det inte tar tvärstopp på grund av någon mer framgångsrik konkurrent som dyker upp från höger t ex. Det har drabbat andra företag o då kan det gå fort utför.
Morello skrev:Oavsett om spotify vänder dagens brakförluster till vinst så kan man ju konstatera att de rört om duktigt i grytan och i någon mening gjort online-distrubution till ett faktum.
Morello skrev:Även låten desire har lite annan karaktär på bruset så någonting händer i snålkodningen.
Å andra sidan är detta fullkomligt irrelevant för en majoritet av alla lyssnare som spisar via laptopen, datorburkar eller sunkiga lurar.
markusA skrev:Jag brukar försöka hålla mig ödmjuk inför jämförelser som detta då jag inte tvekar en sekund att jag skulle kunna sätta mig i klistret.
...
Lazyworm skrev:mx skrev:Conan skrev:Stora konkurrenten till Spotify är inte tjänster för "audiofil" nedladdning som HD Tracks eller Naim Label, utan fultankningstjänster.
ganska... dålig.
Var har du læst det?
Skulle vara intressant att se kællan till detta då det inte stæmmer.
Martin på Spotify var senast i helgen ute och firade tillsammans med Universal pga framgångarna med Di Maggios senaste album.
Føretaget firade æven 5årsdag i helgen och lyfte in senaste riskkapitalbeloppen till ett bolagsværde om 35Miljarder.
Før bara 3mån sen nær Coca cola gick in med 100M så var det till ett bolagsværde om 25Miljarder så jag skulle nog påstå att denna løsning och liknande tjænster kommer vara vældigt bra før både artister och skivbolag.
Om man tittar på spotifys vinster/førluster så ska man nog ta med hur många lænder dom expanderar till per år (typ 20 nya lænder under 2013) Hade dom inte satsat så mycket pengar før att væxa och komma ut i værlden så hade dom kunnat visa ett mycket bættre resultat men dom ær inte så intresserade i det utan ser expansion som mycket mer værdefullt. Och det ær væl rætt tænkt, det hade varit svårt att ha de nuvarande 7M betalande konsumenterna ifall man stannat i Sverige![]()
Då detta ger Spotify intækter på 700M i månaden och de inte gør så stor vinst så bør ju skivbolaget åtminstone få någon krona hær å dær
Conan skrev:mx skrev:Som jag förstått det så tjänar skivbolagen väldigt dåligt på Spotify. Samtidigt
ganska... dålig.
Och alternativet är..?
mx skrev:Oklart om det där var en fråga eller mer ett "lilla du"-uttalande. Så jag svarar
inte på frågan.
Conan skrev:mx skrev:Oklart om det där var en fråga eller mer ett "lilla du"-uttalande. Så jag svarar
inte på frågan.
Nä, det var inte alls "lilla du", utan en vanlig fråga. Om nu inte skivbolagen skulle tjäna storkovan på streamingtjänster för stunden, är det ändå mer än vad de tjänar på alternativet dvs fultankning. Ser du det på något annat sätt?
Strmbrg skrev:Nå, hur upplever ni musik framfört av stora orkestrar via Spotify?
Och inte jämfört med det ena eller det andra nu, tack.
Bara rakt av. Är det något som stör er lyssning, eller tycker ni att det går alldeles utmärkt att lyssna och fokusera på musiken?
mx skrev:Strmbrg skrev:Nå, hur upplever ni musik framfört av stora orkestrar via Spotify?
Bara rakt av. Är det något som stör er lyssning, eller tycker ni att det går alldeles utmärkt att lyssna och fokusera på musiken?
Finns ingenting som stör mig.
Strmbrg skrev:mx skrev:Strmbrg skrev:Nå, hur upplever ni musik framfört av stora orkestrar via Spotify?
Finns ingenting som stör mig.
Va' bra!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster