Mayro skrev:menar du att även om dina öron skriker "DETTA LÅTER FAN SÅ MYCKET BÄTTRE" i ditt huvud... Så ska du ha det bekräftat från nån testgrupps testande???
FAST det är totalt uppenbart det låter klart bättre...

Ponera att man har lyckats hitta något som är "FAN SÅ MYCKET BÄTTRE" så är det väl solklart att det bör mätas upp och hamna på listan så att andra också kan finna den? Det vore väl dagens välgärning, eller hur?
Annars så sammanfattar jag det snarare nog i:
"Been there, done that."
Om man hittar något när man lyssnar på saker som säger "oj, vad bra den gör XXXX" så är det första indikationen på att något är fel, då är det antingen för mycket av något eller för lite av något annat. De bästa sakerna är de man egentligen inte har något speciellt att uttrycka sig över - varken positivt eller negativt.
Det är lätt att bli bländad... men det som brukar hända då är att man efter någon månad inser att man inte spelar lika mycket musik... därför att allt låter "likadant"...
Har varit i det träsket tidigare, har ingen önskan att hamna där igen. De signifikata förbättringar jag fått senaste åren hade jag inte klarat att lyssna mig till på egen hand.
Att man vid en enstaka lyssning upplever något att låta väldigt bra innebär inte att det är något man står ut att leva med i längden. Så bra öron har vi inte... i alla fall inte jag.
It's all fun and games until Darth Vader comes.