Moderator: Redaktörer
Jag satte ett stag bakom den också, så jag hoppas/eller tror inte det. Men det kan ju vara någon pipresonans av hela lådans längd eller något?Mr_Ekan skrev:Våglängden blir 1060mm vid 325 Hz. Hur långt är det där diagonalstaget ovanför basen, 500mm typ? Kan det vara det som sätts i svängning?
Martin skrev:Jag satte ett stag bakom den också, så jag hoppas/eller tror inte det. Men det kan ju vara någon pipresonans av hela lådans längd eller något?Mr_Ekan skrev:Våglängden blir 1060mm vid 325 Hz. Hur långt är det där diagonalstaget ovanför basen, 500mm typ? Kan det vara det som sätts i svängning?
Staget sitter ju iofs nästan på mitten längs med den diagonalväggen...
rotel2 skrev:Vilken smoothing kör du med?
Martin skrev:rotel2 skrev:Vilken smoothing kör du med?
På närfältsmätningarna körde jag med 1/3-dels oktav, men det blev ingen större skillnad i det området som visas.
Det är riktigt svårt att få till några vettiga basmätningar där man får med bakvägg och golv...
+1Allram skrev:Ut och mät med dig!
Det är pga närfältsmätningen. Så det är lite missvisande.Nattlorden skrev:Går mellanregistrets dipp att åtgärda, eller är det en del av dess naturliga respons?
Martin skrev:rotel2: det blir inte konstigt med fasen då? Det är vad jag märkt att fasen också blir rundad även när den ska byta tecken så att summeringen inte blir rätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster