Undrar om det finns någon vänlig själ som har ett schema till Sentec SC9. Min guldklimp har blivit tyst på både hörlur och RCA utgångar.
mvh
Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Hur står sig Riaa i SCA1 jämfört med moderna lösa Riaa för låt säga upp till 2500 kr...?
Stefan
48IDA skrev:Väcker liv i denna då jag sitter på schema och komponentlista till SCA-1. Vem skickar jag till för att det ska läggas upp här?
n3mmr skrev:avr7000 skrev:Hur står sig Riaa i SCA1 jämfört med moderna lösa Riaa för låt säga upp till 2500 kr...?
Stefan
LPskivor som källa är ganska dålig kvalitet från början.
Det som spelar nån roll i avspelningsutrustningen är "upplevd stabilitet" i allmänhet och frekvensgång. Om man har en icke-inverterande typ av återkoppling som korrektionsnät innebär det att man måste ha lagt till ett kompensationsnät i överljudsområdet, alltså ett litet lågpassfilter som tar hand om icke-inverterande korrektionsåterkopplings oförmåga att dämpa till under 0db.
UrSv skrev:48IDA skrev:Väcker liv i denna då jag sitter på schema och komponentlista till SCA-1. Vem skickar jag till för att det ska läggas upp här?
Bifoga i ditt inlägg.
48IDA skrev:Jag var förbi Sontec/Insound på Gästrikegatan I huvudstaden och de håller på att ra över reservdelslagret från Johan Bernström så det finns en chans att de har reservdelar.
Vogel skrev:Alexi skrev:PA9 är en bätre en PA8, specielt i basen.
Hur menar du matcha?
Jag menar: Om jag köper två olika PA9:or, kan man räkna med att de låter likadant? Det är ju ganska intressant om man vill ha en korrekt stereobild att bägge högtalarna och slutstegen låter likadant (matchar). Billiga prylar har ju ofta hög tolerans mot avvikelser i komponenterna, varför de kan låta ganska olika från enhet till enhet.
Sentecs grejer är ju inte att betrakta som billiga, men frågan är ändå om tillverkaren har haft så låg tolerans mot avvikelser att man slumpvis kan plocka ut två enheter och räkna med att de matchar.
Bästa hälsningar
/Henrik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster