Undrar om det finns någon vänlig själ som har ett schema till Sentec SC9. Min guldklimp har blivit tyst på både hörlur och RCA utgångar.
mvh
Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Hur står sig Riaa i SCA1 jämfört med moderna lösa Riaa för låt säga upp till 2500 kr...?
Stefan
48IDA skrev:Väcker liv i denna då jag sitter på schema och komponentlista till SCA-1. Vem skickar jag till för att det ska läggas upp här?
n3mmr skrev:avr7000 skrev:Hur står sig Riaa i SCA1 jämfört med moderna lösa Riaa för låt säga upp till 2500 kr...?
Stefan
LPskivor som källa är ganska dålig kvalitet från början.
Det som spelar nån roll i avspelningsutrustningen är "upplevd stabilitet" i allmänhet och frekvensgång. Om man har en icke-inverterande typ av återkoppling som korrektionsnät innebär det att man måste ha lagt till ett kompensationsnät i överljudsområdet, alltså ett litet lågpassfilter som tar hand om icke-inverterande korrektionsåterkopplings oförmåga att dämpa till under 0db.
UrSv skrev:48IDA skrev:Väcker liv i denna då jag sitter på schema och komponentlista till SCA-1. Vem skickar jag till för att det ska läggas upp här?
Bifoga i ditt inlägg.
48IDA skrev:Jag var förbi Sontec/Insound på Gästrikegatan I huvudstaden och de håller på att ra över reservdelslagret från Johan Bernström så det finns en chans att de har reservdelar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster