Moderator: Redaktörer
HK430 skrev:Oftast/altid dött i mina trådar, man kanske blir initierad om nåt år![]()
Med lite önsketänkande kan man tro på att man säger så vettiga saker att ingen har något att tillägga
CSMM skrev:Ser jäkligt bra ut! Vitt kommer göra sig bra på dom högtalarna!
Hur mycket belastar du ditt steg? Finns det någon som helst chans att köra det till klipp?
Anledningen till att jag frågar är för att jag har byggt 4 st SLS12 i slutna lådor och funderar på att köpa ett nytt steg.
Kalejdokom skrev:Vi är bara helt förstummade av din energi och entusiasm - härligt! Och visst ser det ut att bli bra. Kanske skulle höja WAF ytterligare om du byggde ihop subbarna och fick på en rejäl bänkskiva ovan med några snygga fronter i matchande tyg?
Inget att klaga på bygget alltså. Ännu bättre skulle det bli om du korrekturläste dina inlägg innan du postade så kanske det skulle bli lite lättare att läsa. Nu stakar jag mig på varje mening där orden inte riktigt håller ihop, det saknas punkter och stor bokstav mm. Ett råd i all välmening.
Johannes skrev:Kalejdokom skrev:Vi är bara helt förstummade av din energi och entusiasm - härligt! Och visst ser det ut att bli bra. Kanske skulle höja WAF ytterligare om du byggde ihop subbarna och fick på en rejäl bänkskiva ovan med några snygga fronter i matchande tyg?
Inget att klaga på bygget alltså. Ännu bättre skulle det bli om du korrekturläste dina inlägg innan du postade så kanske det skulle bli lite lättare att läsa. Nu stakar jag mig på varje mening där orden inte riktigt håller ihop, det saknas punkter och stor bokstav mm. Ett råd i all välmening.
tTackar.intressant ide med bänkskiva. skulle man kunna köpa en ek bänkskiva och lägga på subbarna och svart fronttyg över alla 3?
tänker ändå att dom skulle vara vita under.
Problemet är vad jag skall göra av steget . hmm kanske skulle man bygga en enklare tv bänk som subbarna passar i . och med en hylla för stegen mellan subbarna och bänkskivan? eller det kanske var så du mena?
Angående min stavning m.m . så går det lite väl fortdetta blandat med okunskap . hade inga eller dåliga betyg i skolan
![]()
![]()
Sitter ändå och rättar lite granna innan jag postar.
![]()
Skall försöka tänka på detta.
Jag har redan byggt en center som skulle matcha mina frontar (som har samma element som dina). Det är en Seas 18cm Coax i den i en 20L sluten låda. Men jag använder den inte, kör utan center istället. Vill du låna och testa så är det bara att säga till.Johannes skrev:nu blir det bakhögtalare och center som skall byggas.
sen skall allt bli vitt istället för att fanera.
funderar på spruta på topcoat på allt
Johannes skrev:resultatet efter lagt ner dom och med stativen höjde waf värdet rejält .
och ljudmässigt låter det underbart bra. så sjukt nöjd nu.
så oansträngd basåtergivning .torra tighta med god artikulation och spelar med fin tranparans och intregerar riktigt bra med frontarna. ändå inttressanta att lyssna på . härlig kontrollerad tyngd.
och med dessa 6 12or enbart 3 som räknas som konarea så räcker baskapaciteten över rejält. helt sjukt vilket drag. har aldrig i mitt liv hört kraftigare bassystem. slutetsget the t.amp ta 2400mx driver dessa 6 12or som ingenting. och dom känns ånnu mer hårt hållna efte rjag serie koppla dom ?? antingen beror det på att det är 3 st eller så gillar slutsteget 8ohm bättre än 3,5ohm i last ??
Martin skrev:Jag har redan byggt en center som skulle matcha mina frontar (som har samma element som dina). Det är en Seas 18cm Coax i den i en 20L sluten låda. Men jag använder den inte, kör utan center istället. Vill du låna och testa så är det bara att säga till.Johannes skrev:nu blir det bakhögtalare och center som skall byggas.
sen skall allt bli vitt istället för att fanera.
funderar på spruta på topcoat på alltJohannes skrev:resultatet efter lagt ner dom och med stativen höjde waf värdet rejält .
och ljudmässigt låter det underbart bra. så sjukt nöjd nu.
så oansträngd basåtergivning .torra tighta med god artikulation och spelar med fin tranparans och intregerar riktigt bra med frontarna. ändå inttressanta att lyssna på . härlig kontrollerad tyngd.
och med dessa 6 12or enbart 3 som räknas som konarea så räcker baskapaciteten över rejält. helt sjukt vilket drag. har aldrig i mitt liv hört kraftigare bassystem. slutetsget the t.amp ta 2400mx driver dessa 6 12or som ingenting. och dom känns ånnu mer hårt hållna efte rjag serie koppla dom ?? antingen beror det på att det är 3 st eller så gillar slutsteget 8ohm bättre än 3,5ohm i last ??
Kul att du verkar nöjd med ljudet. Lågbudget är också min melodi, men nu har jag frångått det lite med mina 4-vägare...![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster