Vad är en bra utgångs delningsfrekvens på min subb.
Har en kef q400 och q100 högtalare.
Moderator: Redaktörer
gravve69 skrev:Vad är en bra utgångs delningsfrekvens på min subb.
Har en kef q400 och q100 högtalare.
gravve69 skrev:Har en rotel ra 06-se förstärkare som q100 är kopplad direkt till, är det fulrange ?
Det är stereo setup. Subben är kopplad på subbout på stärkarn.
Högtalarna är placerade uppe i hörnen o subben står på golvet i ena hörnet.
gravve69 skrev:Nått exempel på delningsfilter
Johan_Lindroos skrev:gravve69 skrev:Nått exempel på delningsfilter
Det finns många exempel på delningsfilter. Jag tycker snarae att du först bör fundera vad du vill uppnå med din ljudanläggning och även fundera vilka framtidsplaner du har. Berätt lite om det så kan jag med flera gärna bidra med apparatförslag. Att bara rekommendera apparater utan att veta vad du ska ha dem till, kan bli fel tror jag för dig. Risken är att du köper grejor som du egentligen inte kanske har nytta av.
Generellt kan man väl säga att om man ska börja hålla på med externa delningsfilter och dylikt, så behöver man ha en högtalare och krav på ljudtryck och lyssningsrummets akustiska egenskaper som ligger ett eller flera snäpp upp när det gäller priser, för att det ska ge verklig utdelning.
Om du ändå egentligen bara tänker dig att använda en bashögtalare och övriga högtalare, så kan du lika gärna använda delningsfiler som finns inbyggda i vanliga hembioreceivrar, de räcker långt i så fall.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 20 gäster