Vinylcalle skrev:lennartj skrev:Jag skrev ju att jag ändrade mig när jag såg resten av bilderna, men jag har hittills inte funnit något som styrker att dessa slutsteg byggts i fler exemplar till försäljning utan misstänker att Morellos slutsteg "producerats" i fler exemplar.
Hur och varför ska "vi" bevisa det?
Jag känner till två personer uttalats sig om att äga dom.
MvH Carl
Mycket intressant!
Jag är bara nyfiken på om koreanerna ägnat sig åt något som gränsar till historieförfalskning eller ej.
Det är glädjande att få feedback att så inte är fallet, utan det verkar som åtminstone en liten serie har tillverkats och kommit ut på marknaden.
Slutsteg har jag inte bevakat så noga, men innan jag för ungefär 5 år sedan slog till och slantade ca 60' för mitt Mac-försteg hade jag under 5 år dessförinnan haft järnkoll på alla high-end försteg på världsmarknaden som kunde tänkas uppfylla eller överträffa min digra kravlista på alla punkter till lägsta möjliga pris, och det var länge för högt för alla, tills jag själv accepterat att höja mitt pristak och McIntosh hade lanserat C2300 som var "billigast" med alla rätt.
Under den resans gång träffade jag på en del pappersprodukter som aldrig kom att tillverkas.
På tal om historieförfalskning hoppas jag att de som byggt kloner av Carlssonhögtalare och hade planar på att även göra perfekta kopior av originalmärkplåtarna kommit på bättre tankar.
Jag tror inte de hade något ont uppsåt utan bara var obetänksamma och inte tänkte på den förvirring som skulle uppstått om några decennier då de bytt ägare några gånger och ingen vet vem som byggt dem och de ställs mot originalen.
Ryssarna gör helt rätt med det nytillverkade röret till höger, tycker jag
Den märkningen kan ingen ta miste på.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]