Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Morello skrev:DVD-ai skrev:Ingvar har dock inte varit annat är konstruktiv.
Han har ställt frågor ur tekniskt perspektiv och velat få det förklarat för sig hur prylarna är tänkta att fungera, vilket han inte får svar på. (inte på det vis som han önskar i vilket fall)
Det är dom trista kommentarerna jag är trött på enbart...
Frågorna är ju retoriska -klart han inte får tekniska svar av en en ormoljenasare!
Sånt här är ju så förbannat onödigt!
pinnen skrev:Ni som vill tysta ner all kritik och ifrågasättande av syftet med att skänka bort kablar mm till er säger jag tänk en eller att par gånger till.
Jag tycker att det funkar alldeles utmärkt att göra det i denna tråd istället för att skapa ny tråd.
Jag har helt missat att patrik87 finansierar sitt kabel och mystikbyggande mer lera och koppar?? jag utgår ifrån att han får tag i det helt lagligt?
rhenrics skrev:Birger skrev:Jag håller med om punkt ett och två fast kanske inte punkt tre.
Det som är så bra med faktiskt.se är att här blir du inte utkastad om du tror på diverse geschäft. Du får dock räkna med att få slita för att klara debatten med alla kunniga här. På andra fora blir du utkastad om du ifrågasätter geschäft. Det är en jätteskillnad i mina ögon och gör att dom andra hififora numera är små och marginaliserade.
Punkt fyra är mer mellan dig och Sky-eye men kanske mer mellan er som privatskribenter på forat än som redaktör kontra medlem. I sak tycker jag dock att det är du som har rätt och också ha rätt i att ifrågasätta varför patrik87s gör som han gör här på forat.
Jag undrar ju också som sagt vad haken hans är med att skänka kablar för flera hundra kronor stycket är
Så länge du skänker bort varuprover gratis så är det ytterligt få som verkar intresserad av det tekniska. Jag kan tänka mig att om Jorma skulle köra samma taktik (kalla det good-will, marknadsföring eller vad ni vill) så skulle folk vara mer skeptiska till syftet. Men när en skogstokig fanatiker (en image han odlat genom åren och som ingen verkar ifrågasätta) gör det, då kallas det filantropi.
Hur han finansierar skiten är väl uppenbart, han har ju enligt egen utsaga sålt koppartråd och lera för tiotusentals dollar.
Det jag tycker är mest trist med denna tråd är att all kritik tystas ner. Ungefär som om det fanns någon slags på förhand given överenskommelse om vad som får skrivas i en tråd. Så har det inte varit förut på detta forum. Åtminstone inte så länge man hållit sig till ämnet.
DVD-ai skrev:Och det är för mig en gåta hur du totalt kan missa det fundamentala i det hela...
Det är något som i folkmun brukar beskrivas som "en kul grej"!
Bra skrivet. Mycket bra.hevi skrev:DVD-ai skrev:Och det är för mig en gåta hur du totalt kan missa det fundamentala i det hela...
Det är något som i folkmun brukar beskrivas som "en kul grej"!
"en kul grej" för vem? Rent statistiskt så är antalet personer som under flera år medvetet "spelar en roll" för att göra "en kul grej", "ett inlägg i samhällsdebatten", "ett konstverk" osv, och dessutom lägger inte oansenliga ekonomiska resurser på att bygga upp sin "rollfigur" försvinnande få jämfört med dem som av olika skäl tillfälligt eller permanent kanske inte har en helt sund verklighetsuppfattning och som därigenom kanske uppmuntras till att göra inte helt genomtänkta saker, av folk som ser det hela som "en kul grej".
Morello skrev:1. Han ägnar sig åt ren geschäft och bondfångeri/lurenskojeri (hans säljer ju kablar också enligt egen utsago) Coconut eller Jorma design - same shit!
2. Forumet sponsrar i någon mening verksamheten genom att tillåta massiva reklamkampanjer.
3. Faktiskt.se var från början (men inte längre) en motpol till flummet i branschen. Jag tycker det är OHYGGLIGT tråkigt att faktiskt.se numera är som vilket forum som helst. Var tog integriteten vägen?
4. Forumets "redaktör" Sky-eye går sedan till angrepp mot mig och upplyser om att jag inte förstår så mycket etc. blabla.
hevi skrev:Patrick82 skrev:Jag ville bli av med gamla kablar så jag kunde bygga nya. När släktingar kom på besök under julen satt jag på golvet och byggde mer kablar.
Får inte riktigt ihop det här ovan med det här nedan, som står på sid 1:Patrick82 skrev:Nästan alla sladdar tar 2-3 månader att bygga.
Det är väl en fyra, fem kablar därunder och om var och en tar 2-3 månader att bygga så borde det ju tagit i alla fall något halvår att producera det du gjorde under en enda julhelg?
Tummar du månne på "kvaliteten"?
Och här antyds det på att Patrick87 är en tjuv, nu får du ta mig fan kamma dig och sätta på dig skämsmössan!!!
IngOehman skrev:Patrick82 skrev:IngOehman skrev:Berätta!
Vad är det som gör dem bra?
Att de förbättrar ljudet på olika sätt.
Jomenalltså... Vad är det som gör att de förbättrar ljudet?
Jag undrar alltså inte över skälet till att du tycker att de är bra, utan
vad det är hos dem som gör dem bra, deras konkreta egenskaper alltså.
Hur, i betydelsen med vilka metoder, de är bra?
Hur påverkas ljudåtergivningen?
Själv vill jag ju inte att själva ljuden skall förbättras eller på annat sätt
påverkas (de som musikerna spelade fram alltså). Men jag vill gärna ha
en riktigt god ljudåtergivning.
Vh, iö
Patrick82 skrev:Patrick82 skrev:Nu när tejpen är slut kanske jag ska beställa tejp där det står Coconut-Audio på, vad sägs?
Tejpen är på gång, 5-7 veckors leveranstid för några hundra rullar.
Vinylcalle skrev:Är man på något vis orolig över Patricks hälsa tycker jag man ska göra något konkret för personen i fråga. Att sitta och kalla personen en massa otrevligheter tror jag däremot inte kommer hjälpa.
Upp till bevis nu alla oroliga medlemmar.
MvH Carl
Patrick82 skrev:
Patrick82 skrev:Så länge det finns skeptiker kommer jag bygga kablar gratis och skicka till folk. Jag hade tänkt lägga ner bolaget efter nyår och börja komvux igår, men efter att ha sett vad Morello skrivit har jag bestämt mig för att fortsätta med kablarna hela mitt liv. Det är tack vare honom jag började skicka kablar efter vad han skrev i tweaks tråden.
UrSv skrev:Spot on vadå?
Var det var ett klokt beslut att inte börja på Komvux och utbilda sig utan istället fortsätta bygga kablar för dyra pengar som man sen ger bort?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], MacBruce och 32 gäster