Gratis strömkablar :)

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2014-01-17 14:34

rhenrics skrev:Nej, det var i en annan tråd jag sagt mitt. Du kanske tappade räkningen på alla trådar du styckade upp den ursrpungliga i.

Vidare är du ignorant i det faktum att jag bara återger den information som Patrick själv delgivit oss i sina trådar, i detta fall bilder på sin fru och sitt barn. Det är inget jag behövt undersöka med andra ord. Sedan när blev det otillåtet att dra slutsatser av, återge eller återberätta vad någon annan skrivit eller på annat sätt presenterat tidigare i en tråd?

Om han har försörjningsproblem, vilket han själv antyder, så rör det fler än en person, det var bara det jag poängterade. Vad i h-lvete var det som gjorde dig så upprörd över just det? Får man inte kommentera det folk skriver om här? Han behöver ju inte ta upp att han har noll kronor på kontot om det nu (enligt dig) är så förbannat känsligt, eller hur?

Det kanske är bäst att jag är tydlig.
Jag tycker att det är extremt obehagligt när du sammanställer och repeterar sådant som är personligt och tillhör det som brukar kallas IRL.
Att någon, i det här fallet Patrick82, gör det i enstaka poster ger dig ingen rätt att att använda det som slagträ i flera efterföljande poster.
Detta är ett gungfly och regelverket som kallas policy går inte närmare in på detta, därför har du bara att rätta dig efter vad jag säger.

När det blev förbjudet? Just nu blev denna typ av persondiskussioner förbjudet.
Du ger dig på honom som person. Gör inte om det. Diskutera gärna hans kablar och verksamhet men håll dig långt, långt från hans familj och mentala hälsa, annars åker du ut. Du är varnad.

/K12
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Inläggav rhenrics » 2014-01-17 14:50

KarlXII skrev:
rhenrics skrev:Nej, det var i en annan tråd jag sagt mitt. Du kanske tappade räkningen på alla trådar du styckade upp den ursrpungliga i.

Vidare är du ignorant i det faktum att jag bara återger den information som Patrick själv delgivit oss i sina trådar, i detta fall bilder på sin fru och sitt barn. Det är inget jag behövt undersöka med andra ord. Sedan när blev det otillåtet att dra slutsatser av, återge eller återberätta vad någon annan skrivit eller på annat sätt presenterat tidigare i en tråd?

Om han har försörjningsproblem, vilket han själv antyder, så rör det fler än en person, det var bara det jag poängterade. Vad i h-lvete var det som gjorde dig så upprörd över just det? Får man inte kommentera det folk skriver om här? Han behöver ju inte ta upp att han har noll kronor på kontot om det nu (enligt dig) är så förbannat känsligt, eller hur?

Jag tycker att det är extremt obehagligt när du sammanställer och repeterar sådant som är personligt och tillhör det som brukar kallas IRL.
Att någon, i det här fallet Patrick82, gör det i enstaka poster ger dig ingen rätt att att använda det som slagträ i flera efterföljande poster.
Detta är ett gungfly och regelverket som kallas policy går inte närmare in på detta, därför har du bara att rätta dig efter vad jag säger.

Du ger dig på honom som person. Gör inte om det. Diskutera gärna hans kablar och verksamhet men håll dig långt, långt från hans familj och mentala hälsa, annars åker du ut. Du är varnad.

/K12

Jag går på Morellos linje, stäng ner och radera mitt förbannade skitkonto för all framtid. Ditt dagisforum kan du ha för dig själv. Seriositeten här är obefintlig. Det finns typ två medlemmar här (Morello och IÖ) som har något i huvudet, men det räcker inte för att bära upp ett helt forum. När du sedan ankagar mig för att på ett mycket obehagligt sätt ge mig på en privatperson och hans familj, som han själv frivilligt hängt ut för allmän beskådan, då kan du ju bara köra upp dina anklagelser och varningar någonstans.

Fuck you very much!

beyond
Semesterfirare

Inläggav beyond » 2014-01-17 14:52

rhenrics skrev:
KarlXII skrev:

/K12

Jag går på Morellos linje, stäng ner och radera mitt förbannade skitkonto för all framtid. Ditt dagisforum kan du ha för dig själv. Seriositeten här är obefintlig. Det finns typ två medlemmar här (Morello och IÖ) som har något i huvudet, men det räcker inte för att bära upp ett helt forum. När du sedan ankagar mig för att på ett mycket obehagligt sätt ge mig på en privatperson och hans familj, som han själv frivilligt hängt ut för allmän beskådan, då kan du ju bara köra upp dina anklagelser och varningar någonstans.

Fuck you very much!

Du e sur va?
™Skriver enbart trams™

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-17 14:57

Morello skrev:Patrick!

Tar du inte bort mitt namn från din hemsida inom 24 timmar kommer jag att kontakta polisen.

[/b]

Om man äger en restaurang och en person kommer dit och bråkar dagligen kommer han bli spärrad och hans bild kommer sättas upp i ingången att han inte är välkommen. Det jag gör är samma sak, fast utan bild. Om det ska bli rättvist borde jag sätta upp en bild på dig på framsidan av min hemsida. Du har ju gått in på min hemsida även när du inte var tillåten. Har du någon bild på dig själv? Jag hittade bara en gammal svartvit bild.
Bygger tweaks och kablar åt Coconut-Audio

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2014-01-17 15:07

Patrick82 skrev:

Tar du inte bort mitt namn från din hemsida inom 24 timmar kommer jag att kontakta polisen.

[/b]

Om man äger en restaurang och en person kommer dit och bråkar dagligen kommer han bli spärrad och hans bild kommer sättas upp i ingången att han inte är välkommen. Det jag gör är samma sak, fast utan bild. Om det ska bli rättvist borde jag sätta upp en bild på dig på framsidan av min hemsida. Du har ju gått in på min hemsida även när du inte var tillåten. Har du någon bild på dig själv? Jag hittade bara en gammal svartvit bild.

Det här bråket tänker tydligen krypa ur pm-lådan...!

För protokollet: Jag tycker Morello gör helt rätt. Hänga ut folk med namn - och bild - är ytterst obehagligt när man inte gått med på det själv. Min personliga åsikt är att du bör ta bort det.

Vill påminna om policyns punkt 13 - Lex krasse. Just nu bråkar ni om något som egentligen inte har med faktiskt.se att göra.

/K12

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-17 15:08

Jag tror Morello och rhenrichs behöver få lite distans till det hela. Varför denna upprördhet över en enskild persons agerande, på internet dessutom?

Gör det inte till nån principsak, det blir bara fel alltihop. Ämnet är bortom allt sådant.

Vi andra kan förstå er också och det vore tragiskt om en sån här sak ledde till tråkigheter som avaktivering osv. Det är verkligen inte rätt väg att gå.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2014-01-17 15:09

phloam skrev:Jag tror Morello och rhenrichs behöver få lite distans till det hela. Varför denna upprördhet över en enskild persons agerande, på internet dessutom?

Gör det inte till nån principsak, det blir bara fel alltihop. Ämnet är bortom allt sådant.

Vi andra kan förstå er också och det vore tragiskt om en sån här sak ledde till tråkigheter som avaktivering osv. Det är verkligen inte rätt väg att gå.

+1

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-17 15:11

Patrick82 skrev:

[/b]

Jag ber dig sluta med denna förtalskampanj och påminner dig om att om inte du raderat mig från din hemsida så kommer jag att kontakta polisen.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2014-01-17 15:21

Snälla admin. Ni måste väl se att Patrick trollar? Allt han gör är att provocera fram en reaktion och att Morello blir arg är ju hela syftet med hans inlägg. Jag tänker inte försvara någons beteende, men att folk blir provocerade är ju inte konstigt.

Hur en medlem som så uppenbart är ute efter att sprida osämja får fortsätta utan några varningar kan jag inte förstå. Jag vet att ni vill ha högt i tak(vilket jag tycker är bra), men enligt mig är det stor skillnad på åsiktsreglering och att säga till folk som beter sig illa.

Ni gör självklart precis som ni vill, men om ni inte vill ha dålig stämning och medlemmar som säger upp sig så bör ni kanske strama till regelverket lite vad gäller denna typ av beteende.
Jag har sagt det förr och säger det igen. Någon som konstant provocerar och ligger precis under gränsen är ett mycket större problem för forumets stämning än någon som en enstaka gång trampar över gränsen.

Det var bara det jag ville säga. Resten av diskussionen(läs pennfejden) överlåter jag åt folk som tycker sådant är roligt. Hade bra.

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2014-01-17 15:26

Vill bara passa på att tacka Patrick82 för fantastisk underhållning!

Vill även tacka internetkämparna Morello och rhenrics för sina ädla insatser för en bättre värld

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-01-17 15:27

Håller med Andreas A. Samtidigt så tycker jag inte Patricks grejor är så underhållande längre. :) Pyspunka.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-01-17 15:28

Att undvika hjärnblödning och/eller för högt blodtryck pga Patrick måste vara bland det lättaste som finns på Faktiskt.se, han e ju bara aktiv i en tråd, nåja två då, eftersom den delades upp. Undvik dem så finns det inget att störa sig på. Enkelt va?
Sitter nöjd :)

beyond
Semesterfirare

Inläggav beyond » 2014-01-17 15:29

AndreasArvidsson skrev:Snälla admin. Ni måste väl se att Patrick trollar? Allt han gör är att provocera fram en reaktion och att Morello blir arg är ju hela syftet med hans inlägg. Jag tänker inte försvara någons beteende, men att folk blir provocerade är ju inte konstigt.

Hur en medlem som så uppenbart är ute efter att sprida osämja får fortsätta utan några varningar kan jag inte förstå. Jag vet att ni vill ha högt i tak(vilket jag tycker är bra), men enligt mig är det stor skillnad på åsiktsreglering och att säga till folk som beter sig illa.

Ni gör självklart precis som ni vill, men om ni inte vill ha dålig stämning och medlemmar som säger upp sig så bör ni kanske strama till regelverket lite vad gäller denna typ av beteende.
Jag har sagt det förr och säger det igen. Någon som konstant provocerar och ligger precis under gränsen är ett mycket större problem för forumets stämning än någon som en enstaka gång trampar över gränsen.

Det var bara det jag ville säga. Resten av diskussionen(läs pennfejden) överlåter jag åt folk som tycker sådant är roligt. Hade bra.

Det var inte Patrick som började bråka, han verkar snäll. Jättesnäll.
™Skriver enbart trams™

Användarvisningsbild
bensnake

Inläggav bensnake » 2014-01-17 15:29

Morello skrev:
Patrick82 skrev:

[/b]

Jag ber dig sluta med denna förtalskampanj och påminner dig om att om inte du raderat mig från din hemsida så kommer jag att kontakta polisen.

Jag förstår att det känns olustigt. Det blir nog emellertid svårt att på dessa grunder få till stånd ett eventuellt förtalsmål och ännu svårare att vinna ett sådant. Du får nog förlita dig på hans goda vilja att radera dig från sidan, helt enkelt. Det är vad jag tror.
"... it does seem better to send a beam of electrons through a vacuum rather than bouncing them around through a crystal..."

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-17 15:35

När man inte har kablar blir man arg och bitter. Jag kan fortfarande skicka en gratis strömkabel till Morello om han vill prova. Han kanske blir konverterad och blir glad och snäll.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-17 15:36

sky_eye skrev:
Morello skrev:
Jag ber er härmed att stänga ned mitt konto. (Jag har bett sky-eye förut, men han verkar sova)

Nejdå, men det är rätt vanligt att någon blir ilsk, ber att få sitt konto avstängt, kommer till sans och sedan ber att få det återaktiverat.
Vill man inte vara här är det bara att låta bli.

Men jag hoppas att du helre lägger krut på konstruktiva ämnen istället.

Tack, men jag vill ha mitt konto raderat. Detta forum har helt tappat sin charm. Allt har sin tid

MVH/G
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-01-17 15:40

Patrick82 skrev:När man inte har kablar blir man arg och bitter. Jag kan fortfarande skicka en gratis strömkabel till Morello om han vill prova. Han kanske blir konverterad och blir glad och snäll.

Gör inte det är du bussig, han blir nog bara ännu argare och bittrare.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-17 15:40

AndreasArvidsson skrev:Snälla admin. Ni måste väl se att Patrick trollar? Allt han gör är att provocera fram en reaktion och att Morello blir arg är ju hela syftet med hans inlägg.

Jag tycker inte att Patrick82 inte kan klassas som trollande då denne inte provocerar i argumentationen som ett troll gör, utan bara har extrema åsikter och saker för sig och redogör för detta.

I så fall kan man kan ju lika gärna kalla Morello's och rhenrics riktade kritik för trollande eller provocerande gentemot Patrick82.

Det är helt och hållet Morellos och rhenrics ensak om de går igång på dennes poster, men trollande är det inte. Då hade fler reagerat eller varit potentiell måltavla s.a.s.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-17 15:45

Morello skrev:Tack, men jag vill ha mitt konto raderat. Detta forum har helt tappat sin charm.

Anklaga inte forumet för denna skit, den står ni som medlemmar för (P82, rhenrics, Morello)

Varför är detta en sån öm tå? Är det för att du har en reklamlogga som avatar kanske??

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-17 15:46

PerStromgren skrev:
Patrick82 skrev:När man inte har kablar blir man arg och bitter. Jag kan fortfarande skicka en gratis strömkabel till Morello om han vill prova. Han kanske blir konverterad och blir glad och snäll.

Jag hade tänkt gå och lägga en kabel i hans brevlåda. Inlindad i fint presentpapper.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-17 15:54

Hoppas respektive skitspridare är nöjda nu när charmen är förstörd för alla parter.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-17 15:56

Patrick har raderat mig från hans hemsida nu. Det tackar jag för! :)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-01-17 15:59

PerStromgren skrev:

Jag tror Morello varken är arg eller bitter. Däremot är Morello upprörd.

Nu är frågan, vad är Morello upprörd över? Jag har fått känslan att Morello är upprörd över att forumet inte fungerar som Morello anser det bör fungera och såsom Morello anser det har fungerat tidigare.

Det är egentligen inte Patrick82 som är roten. Patrick82 är vitlöken i maten som Morello inte gillar och då säger han till kocken att inte använda vitlök och kocken har inte använt vitlök förut så Morello förväntar sig maträtten utan vitlök. Då kocken ändå godkänner vitlöken som läggs i, så reagerar Morello. Dels anser Morello maten inte vara god, dels inser Morello att kocken inte längre lagar mat som tidigare. Då väljer Morello att inte längre gå till den restaurangen. Ja, ungefär så, tror jag.

Nu är det lite mer komplicerat i detta fall, men shit happens.

Nu skall jag käka pop corn :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2014-01-17 16:01

Det blir nog popcorn, en god öl och skön jazz för mig (och min underbara, jazzdiggande flickvän) med - litet senare.
Ha en fin helg grabbar; inkl Patrick!
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-17 16:02

Roten är att Morello inte tror att kablar ger bättre ljud. När han ser fler och fler audiofiler få bättre ljud blir han ännu mer upprörd.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2014-01-17 16:03

Morello skrev:Det blir nog popcorn, en god öl och skön jazz för mig (och min underbara, jazzdiggande flickvän) med - litet senare.
Ha en fin helg grabbar; inkl Patrick!

Ses vi igen, eller loggar du ut för gott?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2014-01-17 16:04

jag tippar på :
loggar ut för att det är gott, ölen alltså. 8)
inte för gott, alltså.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
philipbtz

Inläggav philipbtz » 2014-01-17 16:15

Jag vill också ha en gratis strömkabel och uppleva hifi-nirvana. Har jag missat tåget? :cry:

Användarvisningsbild
Patrick82
inaktiv

Inläggav Patrick82 » 2014-01-17 16:20

philipbtz skrev:Jag vill också ha en gratis strömkabel och uppleva hifi-nirvana. Har jag missat tåget? :cry:

Skicka PM med din adress så lägger jag dig i kön.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2014-01-17 16:30

Morello skrev:Ha en fin helg grabbar; inkl Patrick!

+1 Tack för det, bra att det ordnade sig, tråden och forumets charm räddad hoppas jag :)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi