zartok skrev:Kan man verkligen sätta lakritssnören emellan? Det känns ju som att det måste förstöra. Ett lakritssnöre kan väl absolut inte förmedla det du menar att fina kablar gör (det är väl därför du tillverkar kablar, så du slipper undermåliga själv)?
Det tar bort ungefär hälften av ljudet, men bättre än inget.
Lakritskablar är bättre att använda tillsammans med mina kablar än andra kablar som färgar ljudet.
Man kan sälja andra tillverkares kablar och få bättre ljud, en kund skrev detta:
Cheez skrev:With Shunyata Research Venom 3 remain plugged to HTPC, the bass wasn't as large and pounding as I expected with the White Night Power 2m connected to my right Focal speaker. There was more activity going on in the mid to highs with more details revealed and they are very crisp.
I *removed* the Venom 3 power cord from HTPC. Put back my stock power cord to it.
Not only did I get my bass back but the bass was larger and sturdier, bigger pounding bass. Bass resolution has increased and more detailed. It is fast and tight when demand.
Man kan också använda en vanlig billig fördelardosa till mina kablar. Jag hade 2 stycken PS Audio Premier Power Plant, 2 stycken P300 Power Plant, HCUO, Quintet, JuiceBar, 2 stycken Acoustic Revive RTP-4 Ultimate, denna har kristaller inuti, men fel typ så det låter för kvavt.
Jag bytte allt till en vanlig fördelardosa från Clas Ohlson och fick bättre ljud med mina kablar.
Min egen fördelardosa har varit under uppbyggnad i 4 år, idag kommer den bli färdig. Jag använde Furutech's fördelardosa och modifierade den med mina kristaller. På botten hade Furutech satt sin GC-303 formel inuti en påse, denna formel är bara svarta kristaller! Nästan likadana som jag experimenterat med själv. Både jag och Furutech hade kommit fram till att kristaller är framtiden av audio, tänk att dessa kristaller hade varit gömda inuti under så många år!