Objektivisten skrev:Jag har för mig att jag såg kommentarer av Michael Fremer från Stereophile under en av dina videos Patrick82, kan inte hitta rätt klipp dock. Det var rätt kul läsning vill jag minnas.
Edit: Jag hittade klippet.
http://www.youtube.com/watch?v=qXtEXtCkuiI 
Haha, tycker mig se tendenser i kommentatorsfältet som inte är helt olikt ett annat forums...
Hur som...
Blindtester kan vara ett otyg för att utröna eventuella skillnader. Att folk i blindtester inte kan skilja en single end-röris från ett biffigt trissesteg, eller att vissa, t.o.m. "kännare", inte kan avgöra vilket glas som innehåller rött respektive vitt vin, talar sitt tydliga språk.
Å andra sidan kan man ju invända att det i ovanstående exempel föreligger "mätbara" skillnader som torde vara av mer signifikant art än de mellan olika kablar och att det därför borde vara än svårare att detektera kabelskillnader. Ovanstående förstärkar- och dryckexempel visar ändå på svårigheterna att kunna dra adekvata slutsatser av testerna.
"Finns det skillnader, detekterar du dem även i ett blindtest" är således inte en absolut sanning.