Check, då skippar jag det. Som sagt, jag vet absolut inget om delninfsfilter, så det kommer senare.
Mtm sprider ljudet bättre än en tmm om jag förstått det rätt. Det är ett attraktivt medel för mig som gillar en öppen bred ljudbild. Vidare så är det av intresse mer än en tm eftersom ett extra element ger +3db känslighet samt dubblar effekttåligheten för en struntsumma.
Sen så är mtm inte supervsnligt, vilket gör att jag dras till konstruktionstypen. Det är inte som alla andras saker helt enkelt.
Jag kommer snart in på bafflar i mtm, något som jag nog bör lära grundligt både en och två gånger.
Men finns det vilja finns det möjligheter. Finns det sen förslag och folk att ge sina ideer så ska det nog gå stt lösa sig. Av det lilla jag hunnit läsa så är kamfiltereffekt (tror jag det kallades) det mest oroväckande då jag läst om det i line array tidigare. Men utan att känna till om det är en risk i mtm också så ska jag inte måla fan på väggen innan jag testat.
Jag trormfortfarande att delningsfilter blir det mest komplicerade. Dela aktivt är en enkel lösning i det fallet ska medges. Men då lär mannsig ju inget heller