Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Ja kanske då..
Jag satte ut en köpesannons ,en svarade och sa att han hade det jag ville ha och vi kom överens om pris (totalt 1300 med frakt)
Detta var lördagen den 11 jan,han skulle posta direkt med bussgods..
Gick 4-5 dar utan att jag hörde nåt,mailade honom om fraktsedelnr.
Fick till svar att han skulle kolla efter jobbet,gick 2 dar till och jag skickade ett nytt mail..
Fick då till svar att det brukade ta en vecka från där han bor (Oskarshamn)
Skickade ett nytt mail i onsdags (då hade det gått 10 dar) Fick till svar att jag var tjatig,så han ville ha mitt bank nr och sätta tillbaka pengarna och spåra upp sitt paket och ta tillbaka det..
I dag lördag skickade jag ett mail till honom,om inte pengarna finns på mitt konto senast måndag kl 13 så blir det polisanmälning..
Har både hans hemadress och telenr,han har även en facebookssida och karln är 35 år... (Kan man va så korkad att riskera rättsliga påföljder för 1300 kr?)
spuj skrev:Tänk på att han kan använda en stulen identitet, jag blev själv blåst på en större summa pengar där bedragaren använda en annans identitet.
rotel2 skrev:Han kanske är sjuk?
Min syster råkade faktiskt.se ut för samma sak nyligen.
Dock så bodde killen hos sin pappa, och fick där igenom tillbaka stålarna.
Pappan sa att sonen var sjuk och gjorde detta rätt ofta via blocket.
zapanasta skrev: Fick till svar att jag var tjatig,så han ville ha mitt bank nr och sätta tillbaka pengarna och spåra upp sitt paket och ta tillbaka det..
DorreN skrev:rotel2 skrev:Han kanske är sjuk?
Min syster råkade faktiskt.se ut för samma sak nyligen.
Dock så bodde killen hos sin pappa, och fick där igenom tillbaka stålarna.
Pappan sa att sonen var sjuk och gjorde detta rätt ofta via blocket.
Jag satt över 6500kr till en kille jag aldrig träffat. Han hämtade upp förstärkaren ifrån säljaren och skickade sedan den till mig. Det var ca 8år sen. Fick 8000kr för den vid försäljning. Tack rotel2 för det.
zapanasta skrev:Har både hans hemadress och telenr,han har även en facebookssida och karln är 35 år... (Kan man va så korkad att riskera rättsliga påföljder för 1300 kr?)
zapanasta skrev:Var en köpesannons jag la ut på blocket han svarade på,men nu har jag hittat nåt annat..
Han har flera annonser ute på en annonsait där han blandannat säljer durchblandare/dator/högtalare mm......
zapanasta skrev:Finns det inga pengar från honom på kontot på måndag kl 13.00 så går jag till polisstationen och berättar hela historien,dom bör väl veta hur man ska gå vidare..
Man får ju passa sig för att skriva nåt som kan uppfattas som hot till honom också,även om man har god lust
bakerman22 skrev:Kunde ha gått illa, så sånt ska man nog akta sej för.
bensnake skrev:zapanasta skrev:Finns det inga pengar från honom på kontot på måndag kl 13.00 så går jag till polisstationen och berättar hela historien,dom bör väl veta hur man ska gå vidare..
Man får ju passa sig för att skriva nåt som kan uppfattas som hot till honom också,även om man har god lust
Givetvis ska du polisanmäla. Jag vill dock lägga in en liten brasklapp gällande dina möjligheter att få tillbaka pengarna. Farsan köpte en kamera på motsvarande sätt, fick ingen kamera tillskickad sig, mailade och fick svar med den ena bortförklaringen efter den andra, gjorde en polisanmälan, killen var känd för annonsbedrägerier sedan tidigare, några pengar tillbaka var dock inte att förvänta sig upplyste polisen om. Mycket märkligt.
RogerGustavsson skrev:bensnake skrev:zapanasta skrev:Finns det inga pengar från honom på kontot på måndag kl 13.00 så går jag till polisstationen och berättar hela historien,dom bör väl veta hur man ska gå vidare..
Givetvis ska du polisanmäla. Jag vill dock lägga in en liten brasklapp gällande dina möjligheter att få tillbaka pengarna. Farsan köpte en kamera på motsvarande sätt, fick ingen kamera tillskickad sig, mailade och fick svar med den ena bortförklaringen efter den andra, gjorde en polisanmälan, killen var känd för annonsbedrägerier sedan tidigare, några pengar tillbaka var dock inte att förvänta sig upplyste polisen om. Mycket märkligt.
Det är inte alltid märkligt. Finns inga pengar att hämta - får man inga. Banköverföring ger ingen återbetalningsgaranti. Har själv förlorat pengar på det sättet. Bedragaren sitter inburad i flera men det finns inga pengar att mäta ut.
bensnake skrev:RogerGustavsson skrev:bensnake skrev:zapanasta skrev:Finns det inga pengar från honom på kontot på måndag kl 13.00 så går jag till polisstationen och berättar hela historien,dom bör väl veta hur man ska gå vidare..
Det är inte alltid märkligt. Finns inga pengar att hämta - får man inga. Banköverföring ger ingen återbetalningsgaranti. Har själv förlorat pengar på det sättet. Bedragaren sitter inburad i flera men det finns inga pengar att mäta ut.
Man skulle väl kunna tänka sig att gärningsmannen blir återbetalningsskyldig på något sätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster